TÄVLING: VINN REAL MADRIDS NYA TRÖJA!!

 
Hej alla Madridistas!

Är ni liksom jag sugna på en tävling där du kan vinna en Real Madrid tröja? För det är nämligen jag. I samarbete med Bwin.com och BestBritishBloggers har en tävling ordnats för att dela ut två Real Madrid tröjor till två utav Sveriges bästa Madridistas! Hur underbart låter inte det? Det är ju två stycken som har chansen att vinna!!

Till skillnad från de andra tävlingarna som jag hade på bloggen, där ni kunde vinna en Real Madrid tröja också, är att ni endast behöver svara på en fråga istället för att se på ett kort videosnitt och kommentera det. Dessutom är det i samarbete med självaste Bwin, Real Madrids tröjsponsorer!

För att delta:
  • Svara på följande fråga genom att antingen kommentera detta inlägg eller skicka bidraget till [email protected] : "Om du kunde spendera en hel dag med Real Madrid (personal, spelare, tränare etc.) vad skulle du göra då?". Exempel: "Äta lunch med spelarna, träna med truppen, sitta med Mourinho på bänken under en match". Tänk på att det ej behöver vara långt för att vara bra, innehållet är viktigare.

  • Kopiering är absolut förbjuden, och den som kopierar någon annans text "elimineras" ur tävlingen. Tänk på att det kommer att förekomma texter med några liknande meningar, vilket inte kommer att ställa till med problem, men ser jag en längre text som ser exakt likadan ut som någon annans så innebär det att han/hon inte har någon chans att vinna just i denna tävling.

  • VIKTIGT! Kom ihåg att skriva din sanna e-post adress eftersom jag kommer att ta kontakt med e-postadressen du skrev för bland annat adressinfo om du vinner. Svarar du inte på mejlet inom 24 timmar kommer en ny vinnare att presenteras. Så kolla era mejl!

  • Tävlingen kommer att avslutas inom två veckor (17 oktober), vilket innebär att ni har god tid på er att skriva en bra text (behöver ej vara lång). Vinnarna kommer att presenteras på bloggen samt kontaktas via e-post.

  • Vid ytterligare frågor eller funderingar kan du kontakta mig på e-postadressen [email protected] eller kommentera inlägget. Följ gärna bloggen på Facebook och Twitter för uppdateringar.

Kommentarer

Rickard

2012-10-03 - 01:53:56
Grym fråga, något man alltid kommer drömma om. Jag hade först och främst dratt igång en fifa turnering, där vinnaren (JAG) får välja vilka som startar nästa match. Om jag vunnit hade jag bytt in mig själv sista 10 min av matchen. Resten av dagen hade jag spenderat med ALLA i laget på olika tävlingar såsom sträffläggning på casillas, närmast ribba, dribbelkungen osv ;) sen hade jag avslutat kvällen efter en vunnen match med en ordentlig fest, där alla ska bli fulla för att se vem som är roligast hahah bästa dagen :D:D

Anonym

2012-10-03 - 06:59:42
Jag skulle skulle först se dom o hälsa sen skulle jag prata lit och äta lunch med dom.
jag skulle fråga mourinho om jag får vara med på en träning och om han tyckte att jag var bra skulle jag hoppas på att vara på läktaren en match efter en dag skulle jag fråga om jag får vara på bänken och hoppa in sista 5 minuterna

ronaldo7

2012-10-03 - 07:07:43
Jag skulle föst se dom o hälsa sen skulle jag prata lite och äta lunch med dom.
Jag skulle fråga Mourinho om jag får vara med på en träning och om han tyckte att jag var bra skulle jag hoppas vara på läktaren en match efter en da skulle jag fråga om jag får vara på bänken o hoppa in dom 5 sisa mnuterna.

Anonym

2012-10-03 - 07:35:15
Jag skulle först hälsa sen. Ska jag sitta med de i 30min sen tar jag autografer och foto med alla. Efter det så äter vi lunch och sen går de och tränar jag står med Mourinho och hjälper till på träningen. Efter träningen gör de masage då frågar mou mig vill du också då säger jag ja. Då är det dags för match jag lägger ut tröjor och skor för spelarna. Då säger cr7 vill du gå in med mig till planen. JAS skriker jag. Då sitter jag med mou i bänken efter att jag har gått in med Ronaldo. Matchen är slut så frågar jag Ronaldo efter tröja han ger mig den.

Ali

2012-10-03 - 09:15:20
Jag skulle vilja spendera tiden på allt möjligt kunna träna med dem ha en jätte rolig konverstation och till och med äta med dem. Jag skulle spendera tiden med att ta chansen och prata med alla ! och berätta vilken trogen Madridstas jag är. jag hade sagt att jag åkte ända upp till Madrid bara för att kolla på en match och det var mot bilbao. Jag skulle även berätta till Mourinho att min pappa tog tag i honom mitt i matchen för att han var utvisad den matchen och satte sig jätte nära oss jag skulle bli stolt om jag fick äran att bära en sånn tröja !

MaxWiklund

2012-10-03 - 09:15:32
FÖrst skulle jag ta foto med alla i laget och hälsa osv.. Sedan skulle jag vilja spela med dom på en träning innan match största drömmen någonsin! Sedan vid lunch tid skulle vi gå och äta och alla samlas vid bordet snackar och bara har det kul! Efter är det träning igen, då hjälper jag Mou med att fixa saker till träningen typ hämta bollar osv.. Sedan på kvällen skulle jag vilja prata med spelare 1v1 och bara önska dom lyckta till osv. Sedan skulle jag fråga om kunde få VIP biljetter till någon bra match! Det är mina största dröm :D

Alex

2012-10-03 - 09:54:52
Jag skulle först av allt försöka smälta nervositeten som jag garanterat skulle få, men under en dag med laget så skulle jag först av allt vilja lära mig mer om spelarna som personer än bara som fotbollsspelare. Jag skulle vilja veta vad de brukar göra under fritiden. Sedan mot dagens slut så skulle jag vilja spela en skojmatch inom laget, så att man skulle kunna få passa bollen till sina största idoler. Real Madrid har varit mitt lag sedan åldern av 5 så det är ett lag som verkligen har en plats i mitt hjärta! Win, lose or tie! Madridista till I die! HALA MADRID <3

Alan

2012-10-03 - 10:32:30
Om du kunde spendera en hel dag med Real Madrid (personal, spelare, tränare etc.) vad skulle du göra då? Först och främst så hade det varit en stor dröm. Men för att besvara frågan så hade jag utan tvekan att försökt kommunicera med dessa personer på bästa möjliga sätt. Det hade ju trots allt varit lite svårt att få träffa de människor som representerar klubben jag har älskat i väldigt många år. Det jag tror jag hade älskat mest i alla fall är en pratstund med The Only One. Hur som helst så vill jag bara tillägga att jag också hade krävt autografer från alla spelare.

arturmadrista

2012-10-03 - 10:44:53
Eftersom jag hejat på Madrid sen jag var 6 år gammal (14 år sen) så hade jag först ätit middag med alla och betättat minnen jag kommer ihåg ifrån alla matcher med dem. Efter de hade jag velat utmana Ronaldo 1vs 1 eftersom jag alltid spelat back. Sedan hade jag pratat med mourinho och tagit bild med han och sen hade jag skakat hand med alfredo di stefano och sen träna med laget hade varit en upplevelse. Sen avslutar man dagen med att äta kvällsmat med hela laget fast med en Speciell GÄST. MR florentino Perez. Tungt att skaka hand med honom. Sen hade jag berömt karanka för hans jobb han gör i skuggan. Sen hade jag velat på en fullsat SB stå i mitten av planen och häpnas av mäktiga SB och sen pussa marken då det är en helig mark för mig. Sen hade jag hälsat på Christiano och hoppats få provköra Hans lamborghini. Och sedan gjort något som många vill göra. Arrangera ett evangemang på SB där jag skjuter bollen i mål och hela SB JUBLAR. Shit vilken upplevelse! Hala Madrid föralltid i motgångar och i medgång!

amel

2012-10-03 - 11:29:00
Fått Ronaldo att knyta mina skor, snaggat Marcelo, tatuerat Xabi Alonso och träffat Casillas flickvän.

ayman

2012-10-03 - 12:54:30
jag hade ättit midddag med kungen av real madrid(kanske bästa spelaren genom tiderna) alfredo di stefano och bara pratat med honom om hur de var att vara bäst sen hade jag nöjt mig.

Ekdahl

2012-10-03 - 12:55:55
Då hade jag helt klart velat vara med och studera målvaktsträningen och därigenom få tips och idéer på hur man som målvaktstränare i mitt klubblag kan inspirera till bra och givande målvaktsträning.

Hade detta kunnat kombineras med frisparksträning av Ronaldo (sonens stooora idol) hade lyckan varit total.
:thumbup:

Madridista 227

2012-10-03 - 12:57:42
Jag hade försökt frysa tiden till is och sett till att ingen sekund gått till spillo. Jag hade deltagit i en träning och lärt mig av de bästa så jag därefter kan gå hem och spöa polarna i fotboll! :-d jag hade även tagit min tid till att prata med Mourinho och försöka förstå hand komplicerade men geniala tänkande. Käkat med dem, sett dem in action och önskat dem lycka till och hyllat dem är andra saker jag hade gjort. Det hade tveklöst varit den bästa dagen i mitt liv.

MH15

2012-10-03 - 14:04:23
Om jag skulle träffa Real Madrid skulle jag helst vilja äta middag med dom och prata om hur dom känner för laget, skulle fråga Mourinho vilka han helst skulle vilja värva till Real och kanske ge han några förslag på spelare som han kan hålla ett öga på. Jag skulle helst vilja träna med laget och se hur seriöt och kult dom har det på träningarna, och lära några coola finter av tex Ronaldo för att han är ju en son typ som gillar om showa! Han skulle jag vilja spendera hela dagen med i hela laget för att det är min förebild och de skulle mina önskningar gå i uppfyllese. Skulle vilja sitta på bänken med Mourinho och spelarna och se vad han har i huvudet och hur han tänker.

HALA MADRID :thumbup:

`Miranda

2012-10-03 - 15:06:57
jag skulle först krama alla i laget. sen skulle jag äta lunch/middag med dem, se på deras träning å kanske joina, sen skulle ja sätta mig ner å prata med några av spelarna å mourinho å fråga hur det känns att spela för världens bästa lag. osv.

love madrid<3

ronaldo7

2012-10-03 - 15:21:38
snälla kan jag få en utav tröjorna jag har aldrig vunnit

jag har skrivit andra och terdje kommentearen om du undrar om du funderar på varför jag har en annan e-postadress min funkar nte så det är min mammas

Ramos12

2012-10-03 - 15:48:01
Jag skulle prata med alla spelare och kolla läget med dom sen så skulle vi gå och äta någonstans skit gott skulle det vara;)sen efter någon timme eller två så skulle vi hålla en träning och jag höll träningen alla kom fram till mig och sa att det var fen bästa träningen i deras liv sen avslutade vi med en match mot Barcelona där jag var med i real Madrid jag spelade på topp med Ronaldo, benzema,di Maria,luva modric och vi vann med 6-0 jag gjorde hattrick det är den bästa dagen i mitt liv;)
:thumbup::thumbup::thumbup::thumbup::thumbup::thumbup:

ddvv

2012-10-03 - 15:54:51
jag skulle knulla rronaldos flickvän irina shayk:thumbup::thumbup::thumbup::love::love::love::love::love:

Anonym

2012-10-03 - 16:08:55
ddvv kmr ju sääääkert vinna!!!!:cool:

Anonym

2012-10-03 - 16:22:58
OMG jag skulle ge allt råd till de . Först skulle jag äta middag med de sen träna . Och jag skulle prata en och en med spelarenna ensam . Där skulle jag välja ge de allt tro värdigt och hur mycket de betyder för oss . Efter allt skulle jag välja en stor möta mellan real och barca där jag är deras kapten . Och jag gör ett av de 10 målet . Se fira med real livets bästa dag

Anonym

2012-10-03 - 16:23:46
Oj jag glömde e post det är jag ovan för

George

2012-10-03 - 17:13:53
Jag skulle tränat med laget. Ta lärdom från deras spel och kunskaper. Jag skulle även tillbringa lite extra tid med kaka som är min idol. Jag skulle fråga honom om hur han lägger upp sina träningar och hur han sätter upp mål. Men Jag skulle även vilja prata lite med mou, fråga vad man behöver tänka på för att bli proffs. Det bästa skulle nog vara att bara vara där på plats och talas vid med alla spelare och ledare. Det skulle vara ett oförglömligt minne. Och avsluta dagen med en middag med laget skulle inte vara fel. ;-)

Anonym

2012-10-03 - 17:16:57
Jag skulle spendera tiden med alla , ta lunch och efter lunchen ska vi ha en stor fest , skulle vilja dra till stan med de och skulle vilja spendera tiden mest med Ronaldo.Efter allt e klart skulle jag sitta med Mourinho i bänke o titta på machen.
Efter skulle jag vilja ta autografer och en bild

Fyfan va bra dag ! :-d ;-):-d

Tofi

2012-10-03 - 17:17:42
Jag skulle spendera tiden med alla , ta lunch och efter lunchen ska vi ha en stor fest , skulle vilja dra till stan med de och skulle vilja spendera tiden mest med Ronaldo.Efter allt e klart skulle jag sitta med Mourinho i bänke o titta på machen.
Efter skulle jag vilja ta autografer och en bild

Fyfan va bra dag !

Anonym

2012-10-03 - 17:22:38
J

P - Hala Madrid

2012-10-03 - 18:54:13
Lycka till!

Amin

2012-10-03 - 19:10:16
Detta ÄR min största dröm, Men jag skulle inte snackat skit med dom, Jag skulle tagit all tid så seriös man kan ta den, Jag skulle frågat om råd och hur deras resa till en professionel spelare var, och om de trodde att de skulle bli real madrid spelare när de var små.

hala madrid, uppfyll min dröm!

Sergio Ramos - Raphaël Varane

2012-10-03 - 19:15:20
"Om du kunde spendera en hel dag med Real Madrid (personal, spelare, tränare etc.) vad skulle du göra då?"
Först å främst så skulle jag hälsat på hela laget. Tittat på deras träningsanläggning, blivit visad utav Real Madrid spelarna hur det står till. Vart träningsplanen ligger, gymmet osv. Eftersom jag är en mittback i verkligheten så hade jag försökt spendera min dag med antingen Sergio Ramos eller Raphaël Varane. Jag hade verkligen tittat på hur dem tränar och gör sina saker på träningen eftersom jag inspireras utav dem två. Hade troligen suttit mig med dem två och pratat en hel del, vad dem har att dela med sig utav erfarenheter osv. Hade även frågat efter autograf och en Real Madrid tröja utav både Ramos och Varane. Sedan hade jag inte tvekat o prata med Mesut Özil eftersom han är otrolig i Real Madrid och förtjänar all respekt, dessutom är han muslim (vilket jag är) och vi skulle väl kunnat enats om det mesta vi pratar om. Skulle bland annat frågat honom varför han valde Tysklands landslag men inte Turkiet's där han kommer ifrån ursprungligen.
Sedan så hade jag tackat för mig och tiden jag fått spendera med världens bästa klubb och världens bästa människor/spelare.
Tacka spelarna och personalerna. Sedan så hade jag lämnat ett meddelande till Florentino Perez och säga att han ska ta en liten titt på Sverige's ungdomar eftersom det finns många lovande spelare här.

Det var allt för mig, lycka till alla!
Den som vinner tröjan har väl förtjänat det så tack för mig och lycka till ännu en gång!:-d:thumbup:

Abbe

2012-10-03 - 20:17:09
Jag skulle då ha frågat Mourinho om jag kunde träna bara en gång, och jag hade gjort mitt allra bästa och jobbat så hårt som jag aldrig gjort innan och jag hade visat Mourinho att jag är bra. Och sen hade jag velat köra en FIFA tunering med alla och velat möta alla och jag hade velat skratta samtidigt med spelarna.

CristianoRonaldo7

2012-10-03 - 20:19:58
Jag skulle hälsa på dem alla och fråga om en autograf!! Skulle kolla på deras träning, och kanske intervjua dem!! Sedan skulle jag fråga om jag kanske fick vara med på någon träning, skulle ha varit hur kul som helst!! Sen skulle jag äta middag med dem, och såklart kolla på en fotbollsmatch!! Och deetfinns mycket mer jag skulle göra!!!!!

!HALA MADRID!

//CristianoRonaldo7

Anonym

2012-10-03 - 20:54:55
Jag skulle först hälsa på alla och krama dom. Jag skulle be om autografer. Sedan skulle jag vilja möta lla på FIFA 13. Efter det skulle jag vilja gå på en fem stjärnig resturang. Jag skulle kollat på en träning och på dom lätta övningarna skulle jag kunna vara med. Jag hade sagt till Mourinho att han skulle ge mig tips så jag kan utvecklas och spela i Real i framtiden. Till sist skulle jag jag sitta på bänken och kolla på en göd het champions leaghue final mellan real och barca där segraren självklart skulle vara Real Madrid.

nubarinho

2012-10-03 - 21:54:39
Det är en dröm bokstavligt talat att få göra detta med mitt favorit lag när jag tänker på det får jag gåshud!!!!!!!!!!!!!!! ATT få träna med stjärnorna är en dröm som går i uppfyllelse.Och när man sitter där på bänken med alla stjärnor och den store Mourinho är ju helt underbart!!! Lunchen är ju coolt men att träna o kolla på matche från reals bänk det är en dröööm alla real fans vill ha i världen så jag hoppas jag vinner. Hala Madrid<3<3<3<3

Anonym

2012-10-03 - 23:46:58
Det jag skulle vilja få fram till spelarna är vikten, och betydelsen, av klubben Real Madrid för oss Madridistas. Det är som en religion, något livet kretsar kring. Och matchen, något man ivrigt väntar på varje dag. Stoltheten för klubben.
"Hala Madrid, a triunfar en buena lid, defendiendo tu color".

Isse

2012-10-04 - 08:17:59
Jag skulle vilja spendera min dag med dem vid Plaza de Cibeles och vara den som håller fast Casillas när han sätter på Madrid flaggan runt den vackra statyn o fira Champions league pokalen som vi vinner i år ¡Hala Madrid!

nicole

2012-10-04 - 20:16:21
det är en av min högsta dröm men först skulle jag hälsa på alla spelare och sedan skulle jag prata med jose moriniho och kolla hur det är. jag skulle sitta vid avbytar platsen vid moriniho.
jag skulle gå och äta middag med hela laget och intervjua alla spelare till min tidning för att visa att real madrid är bäst i hela världen och om det här skulle hända skulle jag vara över lycklig :-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-)

Reali

2012-10-05 - 16:11:14
Tagit klivet in. Det första steget. Det steget som så många förr drömt om att ta. Andas in den vita luften. Känt atmosfärens tyngd. Tänkt på hur legender som Raúl, Zidane, Ronaldo och Casillas måste ha känt när deras dobbar mötte gräset för första gången. Lagt blicken mot tomma läktare men sett de 90 000 supporters framför mig som om de vore verkliga. Hört deras vrål och förväntningar. Sett deras glädje. Sett framför mig levande legender som Kaká, Ronaldo och Ramos och känt kanske en gnutta av det ansvar den vita tröjan bär med sig. Med öronen på helspänn lyssnar jag på taktikern, the special one, kanske den enda som gjort det som han gjort i fotboll. Med blicken låst sett farten, passningsspelet, avsluten och lyckan som bara Madrids bästa kan frambringa. Sett Ronaldo och tänkt på att man har någonting att berätta till barnbarnen i framtiden. Sett vikten av att vara en del av denna historia. Den historia som aldrig går att sudda ut. De förväntningar som aldrig kan dunklas. Det hela är en fantasi, en dröm utan tid och rum. Någonting man aldrig glömmer, men aldrig kan förstå har hänt.

Tagit steget in. Bara det är tillräckligt. Att en dag kunna säga att man var där, med legenderna i världens största klubb. Att man gick med de. Att man tog ett steg som känts större än det Armstrong tog för så många år sedan.

Steget in i Bernabéu

Real Madrid i med- och motgång!

2012-10-06 - 12:19:01
När det är dags: Kommer dit på morgonen, skakar hand med allihop och äter måltid med hela laget. Sen delta i lagets träningar, fråga autograf och sedan fråga lite tips om fotboll. Senare skulle jag även besöka Real´s Castilla och de andra ungdomslagen och gärna delta i en träning. Att sedan få vara med på fotografi med hela laget skulle vara en dröm. Fortsätter med en middag där vi sitter och småpratar. Sen att få höra Mourinhos taktik snack inför kvällens match skulle vara en dröm för alla. Vem dom spelar mot skulle inte ha någon skillnad men jag skulle få sitta på bänken med spelarna, ett minne för livet. Ronaldo gör hattrick och Morata hoppar in och avgör matchen. Efteråt fira med laget i staden och sedan berätta för laget om hur mycket dom betyder för människor ute i världen. Att Morata är min nya idol. Ett minne för livet ut.

Fahir

2012-10-07 - 00:45:38
Kommer dit på morgonen, hälsar och skakar hand med spelarna, tränarna och styrelsen. Ätit frukost med dem, småprata lite om fotboll och intressen. Byta om för att träna med de (självklart att man gör det :P). Senare skulle jag be vissa spelare (Kaká, Ronaldo, Benzema och Özil) om råd hur jag kan bli en bättre fotbollsspelare och fråga Mourinho lite om hans taktik som jag senare kan ge till min tränare. Få autografer av spelarna och tränarna, samt fotograferas med hela laget och några extra bilder med endast Kaká, Ronaldo, Benzema, Özil, Ramos, Marcelo, Modric, Di María och Casillas. Senare innan matchen äter vi alla middag och har det kul. När det är matchdags så skulle jag sitta i omklädningsrummet, lyssna på vad Mourinho säger, och senare gå ut för att se matchen från bänken med Mourinho. Där får jag se hur Real krossar Barcelona, precis som de gjorde i Supercupen. Spelar ut dem totalt, där Ronaldo sätter dit två mål och Kaká ett, och firar som aldrig förr. Efter matchen firar jag med laget för 3-0 vinsten mot Barcelona, där jag också berättar för Kaká att han är och har varit min favoritspelare sen 2005.

Det hade varit ett minne som man ALDRIG hade glömt!

André Ronaldo

2012-10-07 - 10:07:47
Jag skulle träna med dem en gång, efter det skulle vi ut o käka en fin middag med hela laget. Efter middagen tar jag autografer från hela laget på en Real madrid tröja och sen frågar jag Ronaldo om jag får åka hem till honom och köra Fifa med han. När vi har kört klart och klockan är 22.00 så visar han mig runt sitt hus och när vi kommer till hans parkering frågar han vilken bil jag vill ha av hans bilar. Jag väljer en svart lamborghini och frågar om jag kan få ett VIP säsongskort och de får jag sen frågar jag också om jag kan få vara med i deras omklädningsrum och det fick jag. Efter det så va klockan 24.00 och han frågar om jag vill sova över hos han. Jag svarar ja. När jag kommit hem till Sverige så letar jag hus i Spanien. När jag hittat så flyttar jag dit och går på alla Reals matcher och sitta brevid Perez. Sen så får jag ett kort som jag kan gå på hur många matcher jag vill och få VIP platser varje gång.


Det var allt för mig och må den bästa kommentaren vinna!!

SR4

2012-10-07 - 14:35:19
När jag kommer fram skulle jag först presentera mig inför spelarna och hälsa, ta kort, prata lite för att "break the ice".
De frågar sedan ifall de kan guida mig runt hela Santiago Bernabeu och jag tackar ja. Efter de skulle dem träna och jag skulle få sitta bredvid Mou och assistera träningen. När träningen är slut blir vi bjudna på middag hos Mourinho där vi skrattar, snackar och bara har kul! Sedan drar vi hem till varenda spelare i RM där jag får se deras hus och sista huset vi går till är Ramos. När alla ska dra hem frågar Ramos om jag vill stanna kvar och vara med honom, vi spelar lite FIFA och umgås och skrattar i flera timmar tills det är dags för mig att åka hem..

..To be continued :love::-P

Sarah

2012-10-09 - 15:56:48
Jag skulle först hälsa på alla såklart, så skulle dom ha träning så får jag sitta på bänken och kolla och efter träningen skulle jag visa vad jag kunde och visa mina bästa trixs osv och dom skulle hjälpa mig och mourinho skulle förklara för mig vad jag kunde göra bättre och allt. Sedan snackade vi massa och ställde masssa frågor och dom frågade mig massa saker, så tog vi foto med hela laget efter en rolig träning! dröm. Sedan efter så skulle de typ vart fin middag, alla var jätte fina och jag fick också vara jättefin.. efter det skulle vi bowla!! så himla roligt, det hade verkligen vart skoj, sedan efteråt skulle vi alla suttit och lirat fifa och bara chilla, och jag skulle få ett real sett med allas autografer och sedan så skulle jag i slutet på en presskonfrans nästa dag, berätta hur mycket laget betyuder och berätta vad varje spelare gör så bra! :)

Madrid livet ut!

Raul183

2012-10-09 - 16:14:31
Jag skulle göra det jag tycker är det bästa i hela världen, se Real Madrid spela på underbara Santiago Bernabéu!

Madridista nr.1

2012-10-09 - 17:15:59
Jag skulle först ta ett kort med alla spelarna och sedan få deras autografer. Efteråt skulle jag villa vara med under ett av deras träningspass med Jose Mourinho. Träninspasset skulle sluta med en strafftävling där jag skulle vara på samma lag som Ronaldo, Marcelo, Xabi, Ramos och Kaka.
Sedan skulle jag följa med laget på en lunch och följa med hem till Ronaldo där han skulle visa mig runt i hans hem. Han skulle också lära mig förbättra min skott teknik, dessutom skulle han ge mig tips för hur jag kan träna själv, och lära mig några snygga finter.
Efteråt skulle jag följa med Ronaldo, Ramos, Xabi och Casillas för att klippa håret.
På kvällen skulle jag gå titta på El Clasico från sidlinjen där jag kan se bra och höra det Mourinho, de andra tränarna och vad spelarna talar om på bänken. Jag skiulle även få hoppa in under matchens sista minuter och verkligen få känna hur det känns stt spela framför Santiago Bernabeu publiken. Efter matchen skulle jag få komma med till omklädningsrummet där vi skulle fira vinsten över Barcelona. Jag skulle sedan få åka från stadion i samma bil som Sergio Ramos och få höra ropen av alla Madridistas som samlats utanför Bernabeu.

Lukas

2012-10-09 - 17:55:22
Min drömdag med Real madrid hade börjat med en lätt träning på valdebas där jag sitter och snackar med Mourinho försöker lära mig vad han gör speciellt mot andra tränare. Efter det hade spelare gått till omklädningsrummet där jag hälsar på alla spelare och pratar lite extra med mina 3 favoriter:Pepe,Casillas och Ramos!:-d Efter den lugna träningen tar vi en fin lunch och tar det lite lugnt.Åker sedan med spelarbussen till El clasico där jag går upp och sätter mig på vipläktaren. (Vill ju inte störa laget inför den viktiga matchen mot barcelona) Efter matchen firar vi seriesegern och jag får följa med och bada på plaza de cibelez med 100 000 tals vitklädda fans hyllar mesta mästarna! Jag får sedan sova över hos Sergio Ramos där vi badar bubbelbad,och sover därefter. Min drömdag är då uppfylld och därefter blir jag gärna lite halvbrakompis med Sergio Ramos som jag får åka och hälsa på då och då!

Frida

2012-10-09 - 23:00:43
Jag skulle gå ut och äta med Cristiano för att lära känna honom, alla dömer honom efter ytan. Sedan skulle jag vilja stå med Mou när dom tränar och se vad som tränar på. Jag skulle vilja berätta för dom hur mycket dom verkligen betyder för oss fans. Det känns som man är en del av laget och varje dag så blir bara kärleken till klubben större och större. Sedan skulle vi dragit hem till Casillas hela truppen +jag för en fifaturnering när jag skulle varit i samma lag som Ramos och såklart hade vi vunnit hela. På kvällen hade det varit dags för Champions league finalen då jag hade suttit med spelarna på bänken och så klart, skulle Real bli Champions League mästare. Hade varit underbart.

Martin

2012-10-10 - 08:25:49
Jag skulle bli helt bortdribblad av Higuain, Benzema och Ronaldo.
Jag skulle bli helt utspelad av Ozils och Modrics passningar.
Jag skulle inte ha en chans att få bollen tack vare Essiens och Xabis markering.
Jag skulle få bollen snudd direkt av Pepe och Carvalho
Jag skulle bli bortsprungen av Sergio och Marcelo
Casillas skulle stoppa allt jag försökte.
Och om jag satt i bur, Madrid skulle ha satt in hundra mål.

malek

2012-10-10 - 19:10:41
Jag skulle först träna med truppen först och sedan suttit och pratat med spelarna speciellt med Cristiano Ronaldo för att han är min favorit spelare. Sedan skulle jag gå in i deras omklädningsrum och se deras skor och deras ställ och sånt. Efter det skulle jag gå ut och käka med spelarna och få åka i Cristianos bil. Ser fram emot att vinna tröjan och hoppas det!!

Experten(1)

2012-10-11 - 12:46:48
Givetvis vore det en sann dröm att få träffa sin Idol CR7.
Tanken att ens kunna träffa sina favoriter får en helt utspelt.
Min kärlek för denna klubb började 2003 då jag spelade ett Championsleague spel,jag älskade Realmadrid,speciellt Brasse Ronaldo,Zidane och David Beckham.
jag e nu 18 år och mitt hjärta har pumpat för Real i
9 år :thumbup:

Kärleken för denna klubb bara ökar mer o mer efter varje EL CLASICO vinst eller förlust
resultatet ger mig extra energi till att fortsätta min rivalitet mot Barcelona.

Cristiano Ronaldo blev min nya favorit sättet han spelar på är bara fantastiskt att se.

Om jag skulle få träffa dem skulle jag varit med truppen hela dagen.
Lära träffa dem kanske skaffa några vänner man e ju 18 år ;)
träna lite med truppen visa upp sig själv lite gran,hade det inte varit för mitt hjärt fel hade jag lätt hållit en dröm att bli fotbollspelare.
Jag anser att jag är bra på fotboll men i längden kanske det inte är den bästa ideén.


Men fotboll är en del av mitt liv jag följer LA LIGA väldigt mkt har börjat sammarbeta med Laliga studion i Madrid och reklamerar åt dem i bland annat bloggar.

Just nu är mitt mål att bli en pilot,men fotbollen släpper jag aldrig

/HALAMADRID "we never give up"

Higuainista

2012-10-12 - 23:13:58
Jag vill först börja med att tacka dig för att du gör sådana grymma tävlingar!

Att spendera en HEL dag med Real Madrid, det är väl varje Madridistas drömmar? För det första skulle jag träffa hela laget, mou, perez och alla som är viktiga för Real Madrid och jag skulle givetvis ta bild med dem med.
Åh herregud, bara själva tanken ger mig rysningar, om bara detta vore en tävling för att träffa dem, hehe.

Men i alla fall, tillbaka till ämnet. Ja efter jag hade tagit bild med dem och lärt känna dem skulle jag därefter frågat om någon i laget skulle kunna ge mig en rundtur i Santiago Bernabeu, och ja det behöver dock inte vara någon specifik eftersom jag älskar alla i Real Madrid ändå!
Vi skulle gå runt i den vackra Bernabeu och ha det kul med varandra och lära känna dem bättre, att lära känna någon i Real Madrid är en dröm, en dröm jag önskade var möjlig att hända.

Efter vår lilla rundtur i Bernabeu skulle det vara en ära om man kanske fick vara med på deras träning (hehe)..
Asså det finns så jävla (ursäkta) många saker man skulle vilja göra med dem, om jag skulle skriva ner det skulle det ta flera år men en sak är jag säker på det skulle vara en dag att komma ihåg i hela mitt liv, jag skulle berätta historian för mina barn, de skulle berätta för sina barn, och samma sak hela tiden, det skulle finnas i vår generation (ja, alla, precis alla SKA vara madridistas, annars gör någon något fel)
Jag vet inte vad jag ska skriva mer... Men en sak är säkert JAG ÄLSKAR REAL MADRID MED HELA MITT HJÄRTA OCH KOMMER ALLTID ATT GÖRA DET.




WIN, LOSE, TIE, MADRIDISTA TILL I DIE! :love::thumbup:

kj

2012-10-13 - 10:33:40
n

bestegenc

2012-10-13 - 11:00:37
Om jag en dag fick chansen att spendera en hel dag med mitt underbara lag Real Madrid skulle jag velat att det var en dag då de spelade en match på världens finaste arena, Santiago Bernabeu. Jag skulle först börjat med en ensam tid tillsammans med vår tränare Jose Mourinho. Jag skulle frågat om hur kan tyckte och tänkte om spelare, hur deras relation är, hur det känns att vara trännare till Real Madrid och vad teknik är för honom. Jag skulle också frågat et grej jag ha undrat i många år, om vad han egentligen skriver på det lilla pappret under matchernas gång. Efter den tiden med Mou skulle jag gått runt i omklädningsrummen, planen och läktarna. Jag skulle också gått till Real Madrids museeum. När det väl börjar närma sig mot matchstart, när spelarna kommer till Santiago Bernabeu skulle jag självklart hälsat och presenterat mig själv. Inte bara för spelarna, utan också för personalen och tränarna. Jag skulle också gett de alla en baaamse kram. Att få vara med laget då de pratar om positionerna, tekniken osv har alltid varit en stor dröm för mig. Det skulle jag definitivt tagit chanshen till. När spelarna går ut på planen drygt en timma innan matchstart skulle jag vara den person som hämtar vatten till de. Varför jag vill vara just den person är för att Real Madrid verkar ha så roligt då, de verkar ha så roliga minnen. T.ex. förra sommaren då de var i USA, när Sergio Ramos skvätte vatten på en av tjejerna och fick ett gott skratt. När matchen väl börjar skulle jag absolut sätta mig bredvid Mou, Karanka, de andra tränarna och avbytarna. Om detta inte skulle gå skulle jag vilja sitta brevid vår president, Florentino Perez, en underbar man. Efter matchen skulle jag tagit foton med alla spelare, personal och tränare, både en och en, och ett gruppfoto. Efter det skulle jag tagit fram min första Real Madrid tröja (En Raul tröja jag fick av min pappa då jag var 4 år, alltså för 13 hela år sedan), och fått spelarna och tränarnas signatur på den. Efter det skulle jag vilja ha egen tid tillsammans med två personer. Först och främst tillsammans med min favoritspelare, min idol, Sergio Ramos. My one and only. Jag skulle börjat med att berätta hur jag började gilla honom. Om den dagen då jag såg honom spela. Jag skulle helt enkelt berätta min kärlek för honom, eller ja, om jag skulle få ner de på ord. Jag skulle också visat honom alla mina affisher på honom och en grej jag har som verkligen betyder för mig. En kudde,en hjärtformad röd kudde med texten SRG 4 på. En kudde jag gjort år 08, som jag än idag har kvar. Den andra personen jag skulle vilja ha ensam tid med är tränaren Jose Morais. Varför Jose Morais? Jo, eftersom han också har varit tränare för ett lag här i Sverige (Assyriska). Att få prata med honom, på svenska, som om man vore hemma i Sverige, skulle vara helt underbart. Det skulle varit skoj. En sista grej jag skulle vilja göra med mitt underbara favoritlag skulle vara att åka i RealMadrid-bussen tillsammans. Så roligt de har när de åker i den. Skratt, skoj, kärlek. Helt underbart. I 13 år har jag verkligen älskar detta lag med hela mitt hjärta. Mitt hjärta kommer aldrig sluta slå för de. Världens bästa Real Madrid!

Dinhos

2012-10-13 - 21:01:23
Jag skulle ha spenderat dagen med hela truppen, lära känna dem bra nog. Sedan skulle jag spela fotboll med dem, lära mig av dem. Precis som min morfar skulle ha gjort som var en trogen Real Madrid supporter, han skulle ha gått till var och en och berömt dem med så mycket mod att till den nästa El Clasico så har de mer glöd i sig än eld! De ska vara starkare än elden. Att kunna peppa upp dem och sedan få se vad man åstadskommit med är min dröm!

Måste ju även ta foto med alla. Min favoritspelare i Real Madrid är den tolfte spelaren då Real Madrid är ett lag ingen är bättre än den andra!!!

Som in morfar brukade säga om Real Madrids motiv:
Jobba som ett lag, Vinn som ett lag men sluta aldrig vara ett lag <3

1,2,3 : HALA MADRID!!!

nicole

2012-10-14 - 15:36:40
HALA MADRID
I LOVE MADRID
REAL MADRID ÄGER
REAL MADRID VINNER ALLA ANDRA LAG
HALA MADRID

Sara

2012-10-14 - 22:12:47
Skulle svimmat sen vaknat upp, sedan svimmat en gång till, gått fram till Mourinho och be honom visa mer ödmjukhet, bett hela laget att signera en tröja med ett stort leende på läpparna, svimmat ännu en gång troligtvist och sen skulle jag be Kepler Lima om en stooooor bamsekram, Marcelo om en kyss, ramos om en bild utan tröja, san iker och resten av laget om en match alla mot mig och keplish (vem skulle våga attackera?) hahahha;-P;-P

Haroon jora

2012-10-16 - 17:29:12
Jag skulle varit lyckligaste fans , jag skulle välja min idol cristiano Ronaldo som jag har alltid kollat hand matcher på tv från den dagen han signerade för United , jag skulle i alla fall tagit hans autograf som jag har alltid drömt om det räcker för mig bara jag står vid honom ser han i verklighet , jag skulle varit så lycklig ..

Edin

2012-10-16 - 17:29:28
Först och främst skulle jag börja gråta ;-( sen skulle jag gå fram till Cristiano och säga du är kung,du är bättre än messi sen skulle jag svimma om ja såg di maria .Sen när jag vakna skulle jag be dom att signera en real-tröja med ett jätte stort leende på läpparna. Sen skulle jag vilja utmana Ronaldo och Di Maria på fifa 13. Sedan skulle jag vilja spela med dom på doms träning. Be murinho om billjeter för min familj till real-barca match!! sen skulle jag vilja krama om alla spelare och be om att få doms auotograf igen bakom tröjan!!!!

shansalih

2012-10-16 - 18:42:04
först och främst skulle jag vara den absolut lyckligaste människan på denna underbara planet och jag hade då kunnat dö lycklig.
Om jag hade fått spendera en dag med Real Madrid hade jag velat först och främst träffa Kaka, den spelaren har vart min favorit spelare och förebild sen första gången jag såg han spela i Milan för några år sedan. jag hade nog bara velat ge Kaka en stor bamse kram och säga till han hur underbar och älskad han är och hur mycket jag ser upp till han.
Sedan skulle en middag tillsammans med spelarna inte skadat och bara sitta och små prata lite med de och ställa frågor till varje spelare inklusive Murinho och hans staff.
senare på kvällen så ska Real spela en laliga match hemma i en fullsatt Santiago Bernabeu, där jag sitter bredvid Murinho på bänken och se han och laget i action. efter när matchen är slut så får jag Kakas tröja, Özils tröja till min pappa och såklart Ronaldos till lillbrorsan.
om jag hade fått uppleva denna dag hade jag sett till att inte en millisekund hade gått åt spillo.
jag drömmer varje dag om att bara få se de spela i verkligheten och om bara det hade hänt hade jag uppskattad det och vart den bästa dagen i mitt liv.

Real Madrid är Real Madrid, Once a Madridista Always A Madridista!!

REAL MADRID

2012-10-16 - 20:16:40
Hej, Det skulle varit min största dröm.
Men iallafall jag skulle hälsat och pratat med ALLIHOPA i laget/tränarna, ALLA , och jag skulle nog tagit vara på tiden och se hur spelarna är utanför planen, för även fast man följer och tittar på alla Real Madrids matcher så vill man ju veta hur dom är utanför planen. Jag skulle gärna ha vart och titta på träningar/någon match. Jag skulle ha ätit lunch med hela laget. Jag skulle vilja speciellt vilja se hur mourinho och Perez! tack och hej!

Natalie Rose

2012-10-16 - 20:26:12
Aj aj aj! Känslig fråga, sjuk fråga. Obeskrivlig fråga. Är man den största madrid fanatikern och supportern som existerar så finns det inget man inte skulle göra om man fick chansen att träffa världens vackraste klubb och dess spelare.
Lunch, middag? Njaeee orka slösa tid på att få i sig maten. Vem har tid för att sitta och äta en fin och dyr matbit. Inte jag i alla fall. Skulle inta bli hungrig på 1 helt år efter att ha träffat dem. Att se dem i 1 minut skulle göra mig mätt.
Skulle först och främst ta Ramos, min kung,min hjälte, min man till frisören för att få tillbaka hans långa hår. Håret som är hans signatur.
Efter det hade vi varit på Bernabeu hela dagen tillsammans med alla spelare och tränare. Bjudit in sjuka barn som inte har alls många år kvar av sitt liv. Hade sett till att min dröm även uppfyllt deras sista önskan. Sparkat boll och varit lycklig. Sett många fina leenden och lagrat alla dessa minnen i en hårddisk i huvudet som aldrig någonsin skulle få försvinna. Minnen för livet! Fan dig.. hahah får mig att sitta och drömma mig bort. Skäms på dig :P

Rebar

2012-10-16 - 22:09:47
Om jag skulle få spendera en hel dag med Real madrid laget så hade jag hyrt en buss och visat runt dem i min stad där jag bor, stannat utanför stans godaste restaurang och bjudit alla på mat så att de blir mätta och belåtna. Nästa stopp hade varit mitt hus. Jag hade välkomnat dem in till mitt hem och presenterat dem för min familj och till alla barn hemma som även är små madristas. Sedan hade jag bjudit dem på kakor och te på kurdiskt vis och lärt känna dem mer. Vi hade pratat om hur vi har växt upp och om vilka drömmar vi hade när vi va små. När dagen börjar ta slut hade jag erbjudit dem att stanna över natten men om de inte känner för att sova på madrasser så hade jag kört dem till ett fint hotell och önskat dem all lycka i livet!

Sedan hade jag åkt hem igen och varit den lyckligaste madristan på jorden.:-d

Sharaz Kader

2012-10-16 - 22:14:53
Jag är ett så besatt fan av real, jag missar inte en enda match som de spelar. Jag själv älskar fotbollen. Jag vill real så mycket, att de ska vinna allt som går slå alla rekord som går. Ifall jag fick chansen att få vara med real truppen skulle jag inte försöka ha roligt genom att köra straffar eller något liknande, utan jag vill hela tiden att real ska utvecklas som ett lag och bli starke ju äldre klubben blir. När jag kollar på matchen så gör jag alltid en analys av matchen, vad var det som kunde blivit bättre denna match eller vad var det som gjorde att real förlora. Efter att jag analyserat jättemånga real matcher så har jag en hel del håll att täppa igen i real truppen och i spelsystemet. Jag blir inte bara glad av att se ronaldo spela eller någon annan real stjärna. Det enda som får mig att lee är då real vinner. Så jag skulle lägga tiden på att ta realmadrid ännu ett par steg på vägen. Madrid sitter i mitt hjärta det gör verkligen ont i hjärtat när de förlorar och detta är en faktor till att jag analyserar matcherna. Jag vet att jag förr eller senare ska få se mourinho eller så ska jag själv ta över klubben madrid som coach. Det enda som kan få mig att känna mig glad inom sportvärlden är då real vinner!

Jennifer

2012-10-16 - 23:37:48
Med en zlatan tröja på mig skulle jag kaxigt stega in på Santiago Bernabéu-stadion mitt under en träning som en stolt svenne. Väl framme skulle jag varit med på en träning. På träningen skulle jag shoowa och ha kul med spelarna. Med svettet rinnande nerför mina tinningar efter träningens hårda pass skulle jag sitta med hela real madrid truppen och käka en riktig spansk lunch. Väl mätta och belåtna hade jag tänk ha en riktig fifatunering med özil, ronaldo, marcelo, pepe och ramos. Efter det skulle jag gärna vilja åka till stranden så att man kan spana in deras snygga kroppar :D Och som en avslutning skulle jag absolut vilja bära ut bollen i en él clasico match och under matchen sitta och lyssna på mourinho på bänken. :thumbup:

Sebri

2012-10-17 - 10:13:03
Att få träffa alla spelare i Madrid är en pojkdröm för mig sen länge jag har följt och studerat Real Madrid enda sedan dagen jag föddes. Jag kommer alltid att hylla och älska Real Madrid jag hade tagit en cafe och diskuterat hur har ni tagit er hit vilka hinder har ni haft på vägen jag hade helt enkelt socialiserat mig med spelarna och beundrat deras framgångar i livet.

aref

2012-10-17 - 16:47:08
Det känns som om min dröm blir verklig om jag får träffa Real Madrid spelarna. Första gången gillade jag väldigt mycket var år 2000, jag var liten då. sedan dess har jag alltid älskat Real Madrid från hela mitt hjärtat, det kommer att fortsätta hela livet. Jag skulle gärna tagit lunch med dom och helst träna med dom.

Kosret Abdullahizad

2012-10-17 - 18:20:04
Jag har gillar real madrid hela mitt liv och det första jag skulle göra med dom idag skulle varit att träna en simplare träning med laget, äta middag med dom senare på dagen. sen skulle jag vilja sitta på bänken under en match och få alla deras tröjor efter! Bästa dagen någonsin.

Anonym

2012-10-17 - 18:43:14
jag har gillat real madrid i hela mitt liv dom kommer alltid vara kvar mitt hjärta jag skulle hälsa på spelarna sen prata med spelarna och personalen sen skulle jag äta lunch med dom efter det skulle jag vara med mourinho.
om dom hade en match skulle jag sitta vid personalen sen efter matchen skulle jag fråga om jag får autografer sen skulle jag vara med på en träning om jag år det skulle vara en dröm för mig.
sen efter 2 dagar skulle jag säga hejdå till alla och komma hem till sverige:-)

IKC1

2012-10-17 - 20:17:53
Först och främst skulle jag gå fram och hälsa på alla och berätta vilken ära det är att få träffa de. Efter det skulle jag fika med killarna, få höra känslan av att spela i världens bästa lag, hur de har det, historier från förr, jag skulle lyssna och njuta. Jag skulle kolla på en match, sitta på bänken brevid de bästa, iakta The Special One när han väl är på gång. Känslan av att få se Santiago Bernabeu, publiken som jublar och vrålar när spelarna gör mål. Den mäktiga känslan är vad varenda en av Madridistas vill få uppleva.
Till sist skulle jag sätta mig med Casillas vid ett bord och få råd av den bästa. Eftersom jag själv är målvakt så skulle jag ta åt mig allt och sedan visa det på planen. Sist men inte minst så skulle jag få de alla att signera väggen i mitt rum, så att jag kan för alltid minnas den stunden, då jag fick träffa spelarna, The Special One och uppleva hur det känns att stiga in i Santiago Bernabeu.

Den dagen skulle man aldrig glömma.

Adam

2012-10-19 - 15:59:34
Jag älskar realmadrid. Älskar ronaldo och xabialensjo:thumbup::thumbup::love::love::cool::-d:-P

Anonym

2012-10-19 - 16:03:49
;-P

Anonym

2012-10-19 - 16:04:29
:thumbup::thumbup::thumbup::tired:

Divin

2013-05-15 - 23:34:38
Det skulle ha varit den bästa dagen i mitt liv första skulle jag har hälsat på dom och tacka Gud och presentera mig och sen skulle jag har tränat hårt och tror på mig själv och sen skulle jag har snackat lite om försvarsspelet och sånt med Ramos och Varane för jag är mittback i mitt lag. Jag hoppas min dröm kommer.


Jag ber er om att jag får vinna tröja i belong to Jesus. iHala madrid

Skriv en kommentar