Cristiano Ronaldo: "Jag är säker på att vi kommer att vinna"


Under dagens presskonferens, pratade Cristiano Ronaldo om lördagens match mot Barcelona.


"Detta kan vara den viktigaste matchen för säsongen. Den som vinner kommer att ha en fördel i ligan, men det finns fortfarande många matcher som ska spelas och vi måste försöka vinna dem alla."

"Säsongen är snart slut, så den som vinner på lördag kommer att ha lite mer förtroende än det andra laget. Båda lagen är mycket ambitiösa så oavsett vad som händer kan vi inte ge upp. Det finns en hel del matcher kvar och vi måste kämpa för att vinna varenda en av dem. "

"Jag är högre och bredare än Messi (skratt). Han har en fantastisk säsong och kommer nu och för alltid vara bland de bästa spelarna någonsin. Men tränaren och hela laget förtjänar också beröm. Messi kommer inte spela ensam. Han har bra spelare vid hans sida. Jag arbetar mycket hårt, jag är glad och jag hoppas kunna fortsätta att må bra. Jag kommer också att vara en av de bästa spelarna medan jag spela här."

"Real Madrids bästa tillgång är deras ambition och Barcelonas är deras laganda. Vi vet hur bra de spelar och hur svåra de är att slå. Vi har en god chans att vinna så länge vi fortsätter vara fokuserade. Jag är säker på att vi kommer att spela bra. Med detta sagt, skulle jag inte bry mig om vi förlorar på lördag, så länge vi vinner ligan. Vad är skillnaden om vi slår Barcelona och sedan förlora mot de två kommande matcherna?"

"Jag respekterar Barcelona men jag är inte rädd för dem. De har ett väldigt komplett lag. Jag ska göra mitt allra bästa, som jag gör varje helg. Jag ska försöka göra mål, stödja och hjälpa mitt lag på alla tänkbara sätt för att kunna slå Barcelona. Jag är inte orolig för någonting alls. Jag vill bara göra mitt bästa och göra en skillnad. Jag tror att det kommer att bli en mycket jämn match med många små detaljer. Må bästa lag vinna. Men jag hoppas att Real Madrid är det bättre laget. Jag är säker på att vi kommer därifrån med att vinna. "

"Jag förväntar mig en bra stämning på stadion. Vi känner oss mycket tryggare när vi har stöd från våra fans. Jag är säker på att det kommer att bli mycket spännande och att de kommer att hjälpa oss mycket. Laget är entusiastiska över matchen och vi är mycket säkra. Vi tror på denna match, eftersom det kan avgöra vem som vinner La Liga. Vi har mycket höga ambitioner. "

Skriv en kommentar