Ifall ni missat det..

Florentino Perez pratade med France Football om Zidanes anställning som klubbens nya tränare, och klubbens franska spelare.

Zinedine Zidane
"Han sa 'ja' direkt, utan några tvivel. Han var så säker att jag visste där och då att Zidane var redo att ta på sig denna nya och spännande utmaning. Alla älskar Zidane här. Många anser att han är lika viktig för klubben som Di Stefano var. Jag såg Di Stefano spela och nu kan många generationer säga 'jag såg Zidane spela'."

Karim Benzemas fall
"Vi har stöttat honom och vi kommer alltid att stötta honom. Efter att ha pratat med honom är jag säker på att det är omöjligt att han har gjort något dåligt. Han är en bra kille och jag är helt övertygad om att hans avsikt var att hjälpa sin vän Mathieu Valbuena".

PSG:s intresse för Ronaldo
"Jag är inte överraskad. Cristiano Ronaldo är världens bästa spelare och han är Real Madrids ledare. Det är normalt att andra klubbar drömmer om att ha honom. Han är Di Stefanos arvinge och han är jättelycklig här, så han kommer inte att lämna Real Madrid. Han är världens bästa spelare och därför måste han fortsätta spela för världens bästa lag".

Raphaël Varane
"Jag är övertygad om att Varane kommer att bli Real Madrids lagkapten någon dag. Han är älskad av fansen. Han är inte bara en bra spelare, utan han är även en god människa".

Cristiano Ronaldo gästade "The Jonathan Ross Show" den 14 november förra året.
Förutom att diskutera sitt utseende, pratade portugisen om hur svårt det är att lita på kvinnor han träffar.

"Självklart är det inte lätt. För att vara ärlig så vet jag att 50% av de är bara intresserade. Detta gäller inte bara mig, utan alla som är kända har dessa problem. Men jag är en självsäker kille. Jag är lång. Jag har alla mina tänder. Jag har en bra kropp, så ibland tror jag att de övriga 50% vill, du vet -". Se hela intervjun här.
 
Haidar träffar Ronaldo
Den 18 december 2015 fick den tre-årige bomb-överlevaren Haidar Moustafa från Beirut träffa Cristiano Ronaldo. En självmordsbombare dödade både Haidars föräldrar i Bourj el Barajneh den 12 november.

Tack vare journalisten Rana Harbis ansträngningar kontaktades Ronaldo via en Twitter kampanj som startades i hopp om att ordna en träff mellan Haidar och spelaren. Haidar fick också se matchen mellan Real Madrid och Rayo Vallecano.
Note: För er som undrar kommer bloggen att uppdateras lite då och då, dock ej dagligen.

Kommentarer

Reali

2016-02-14 - 22:11:48
asså e ni tillbaka eller va fan händer????

Kan folk förstå?

2016-05-09 - 09:12:52
alltså är alla här inne 12 år och har all fritid i världen? Han som äger bloggen kan lika gärna va förälder i en familj eller kanske har mycket jobb och annan fritid han vill använda? Grejen med en blogg är att man skriver och driver den när det är roligt... Ni betalar inte han för att han ska driva en real madrid tidning... Han har ett liv han också och får väl göra precis vad han vill med sin fritid... Ni som tycker det är så tragiskt att han inte uppdaterar kan ju testa att starta en egen blogg och översätta spanska artiklar om det är så enkelt... Nu gled jag bara in här igen av misstag men folk kan väl försöka tänka och visa respekt, han är en människa precis som er... Väx upp eller så kan ni försöka använda hjärnan och tänka efter... Det finns fler sidor där dom skriver massa artiklar... Det finns en sökmotor vid namn google, använd den och försök läsa engelska översatta artiklar från real, spansk media etc... Krävs bara läskunskap och en grundlig förståelse av engelska språkt...

Skriv en kommentar