Gonzalo Higuain: "Det skulle vara underbart att få allt på en gång"


Gonzalo Higuain, tror att laget kan ligga först i ligan och vinna den här säsongen.
Gonzalo Higuain

"Vi kan vinna ligan. Det här laget har mycket förtroende. Matchen i Zaragoza kommer att bli mycket svår. De slått för att undvika en nedflyttning och vi kämpar för att vinna titeln" säger anfallaren.

"Vi vet att 98 poäng är så jävla mycket, och att sluta denna säsong med att få så många poäng, skulle vara otroligt. Jag tro att vi har en bra chans, för vi har vunnit många raka matcher. Vi skapar alltid många chanser på mål och vi har bra försvar. Vi har fått en otroligt många poäng redan. Tränaren hade rätt när han sa, att den som vinner ligan kommer vara den som verkligen förtjänar det."

"Jag försöker hjälpa laget på alla sätt jag kan. Lagarbete är vad som verkligen räknas eftersom det är det enda som kan göra att man vinner titeln. Jag skulle älska att vinna "The Pichichi" och "Golden Boot" troféer, men det är viktigare för mig att hjälpa laget att vinna titeln. Det skulle vara underbart att få allt på en gång, men ligan är mycket viktigare."

"Jag tänker bara på de fem sista matcherna som återstår och om att hjälpa laget så mycket som jag kan, med mina mål. Den sista stäkan i ligan kommer att vara komplicerade för både oss och Barcelona. Vi ligger bara ett poäng bakom dem med fem matcher kvar och jag tror att vi kan slå dem."

Skriv en kommentar