Cristiano Ronaldo: "Vi ville vinna på grund av att vi spelade inför vår hemmapublik"


Ronaldo tror att Real Madrid är redo att möta Champions League motståndarna.
Cristiano Ronaldo

Real Madrid
s stjärna Cristiano Ronaldo säger att de inte är rädda för något lag i andra rundan av Champions League.

Los Blancos har kvalificerat sig till åttondelsfinalen tillsammans med sexton andra lag, och Ronaldo hävdar att de spanska giganterna är inte rädda för någon klubb i den stora europeiska tävlingen.

"Jag skulle vilja gratulera mina lagkamrater" sa portugisen till Real Madrids officiella hemsida.

"Jag är glad med hur vi spelade mot Auxerre. Vi ville vinna för våran prestige och på grund av att vi spelade inför vår hemmapublik."

"Jag älskar att vara en del av matchen; att göra assist mål och att göra mål. Jag firar alltid när mina lagkamrater gör mål. Benzema förtjänade en sådan kväll. Han jobbar hårt och är en proffesionell spelare. Han är väldigt viktig för oss och jag är glad för hans skull."

"Jag är säker på att vi kommer att vara konkurrenskraftiga i slutet av varje tävling. Vi är förberedda, i en bra form och fokuserade på Champions League. Vi vet att alla våra motståndare är tuffa, men vi får se vad som händer."

Åttondelsfinalen kommer att äga rum den 17 december i Nyon.

Kommentarer

Anonym

2010-12-09 - 23:45:32
ronaldo få inte för stort huve bara ..

Skriv en kommentar