Pedro Leon: "Vi vill tacka fansen för deras stöd genom att vinna någon titel denna säsong"


Pedro Leon vill ha alla möjliga tre poäng i nästa års första match mot Getafe.
Pedro Leon

Real Madrid
s ytter, Pedro Leon, har betonat vikten av att besegra spanjorens förra klubb Getafe den 3 januari.

La Liga kommer att börja återigen på söndag för Real Madrid, som för närvarande ligger två på serietabellen, efter de katalanska rivlerna Barcelona. Los Blancos hoppas på att starta det nya året med en vinst, och Pedro Leon ser fram emot att spela mot sin förra klubb.

"Det är viktigt att vi förbereder oss väl efter semestern" sa den spanska yttern till Real Madrids officiella hemsida. "Vi vill vara i en bra form till måndag och ta tre poäng mot Getafe."

"Alla vet att jag är en Getafe medlem och följare, och jag vill alltid att dem vinner förutom mot Real Madrid. Det kommer att vara en match som vi måste vinna och jag hoppas att vi tar tre poäng på måndag."

Sedan fortsatte Leon att prata om dagens "öppen-för-publiken" träningspass, där 5000 madridistas dök upp för att stötta sin favoritklubb när de tränar.

"Träningen idag var otrolig. Jag har aldrig varit på ett träningspass med så många människor. Vi tackar fansen för deras stöd och vi ber dem att fortsätta stötta oss."

"Vi är stolta över att vi samlade ihop 5000 personer i läktaren idag. Jag hoppas att vi kan tacka dem genom att vinna en titel i slutet av säsongen."

Sedan fortsatte 24-åringen att prata om hur det går för lagets brasilianska stjärna. "Kaká bevisar att han är en stor spelare. Vi kommer överens väldigt bra och jag är säker på att han kommer att föra oss till många storhetstider eftersom, trots allt,är Kaká, Kaká."

Kommentarer

Anonym

2010-12-30 - 22:46:23
nice blogg

Anonym

2010-12-30 - 22:46:37
nice blogg

Ronaldo Luis Nazario de lima

2010-12-30 - 23:38:14
Grattis till nya bloggen!! Coolt som fan :)

Skriv en kommentar