Real Madrids Mesut Özil: "El Clasico förlusten gör ont"


Den tyska VM-stjärnan, Mesut Özil, säger att han aldrig har förlorat en sådan viktig match så tungt.
Mesut Özil

Real Madrid
s mittfältare, Mesut Özil, har kommenterat hans lags 5-0 förlust mot Barcelona i måndags, under El Clasico matchen på Camp Nou, och medgav att resultatet "gör ont".

Den tyska stjärnan fick spela under första halvlek sin första El Clasico match, och då låg Real Madrid under med 2-0. Men när han byttes ut, såg han Barcelona göra 3 mål till, vilket var Blaugranas största vinst på 16 år.

När Özil pratade med tidningen Bild, hävdade mittfältaren att laget gav allting, men tycdligen var det inte tillräckligt..

"Jag har aldrig förlorat någon sådan viktig match så tungt. Denna förlust gör ont. De gjorde två mål väldigt tidigt, men vi gav aldrig upp" sa Mesut.

Kommentarer

Los blancos

2010-12-01 - 19:58:15
Jag tror vi alla kan vara överens om att förlusten var som ett knivhugg i ryggen. Real hade imponerat med sitt spel hela säsongen och hoppet om att äntligen sätta barca på plats brann som en eld i våra hjärtan.

Sen rullade målen in. Och barca spelade vackert och statyerna som föreställde realspelare blev helt enkelt förudmjukade. Dagen efter matchen var jag fortfarande så upprörd att jag inte kunde tänka riktigt klart. Älskade älskade madrid hade inte visat något av det klubbben står för och jag hade ingenting att säga för att försvara mitt lag mot barcafansens kommentarer och gliringar. Det finns ingen ursäkt, inget domslut att skylla på eller skada som avgjorde matchen. 5-0 var, hur mycket det än tar emot att säga det ett rättvist resultat.



Nu har det gått två dagar sen matchen och det illamående hålet i magen börjar långsamt ersättas av ett revanchsuget vrål. Vi ska vinna tillbaka vår värdighet. Jag längtar, av hela mitt hjärta till 17 april 2011.



Men min längtan efter revanch och upprättelse är ingenting mot vad spelarna måste känna. En sådan förlust kan antingen knäcka ett lag eller göra det starkare. Jag vet att Mourinho kommer se till att det blir det sistnämnda för reals del. Han, är trots allt fortfarande världens bästa tränare. En ödestigen förlust ändrar inte det.



Slutligen, om några barcafans skulle hitta hit, vill jag gratulera till det fina spelet. Jag vill också uppmana er till att vinna med värdighet. Ni har all rätt att vara glada och fira, men det är inte okej håna oss realsupportrar på det sätt som vissa (långt ifrån alla) gör.

Att de sitt lag bli fullkomligt manglade av ärkerivalerna gör fruktansvärt ont. Alla riktiga fans vet känslan och att det är mer än nog. Vi såg också matchen och minns alla mål, tro mig.



Nu återstår mer än hälften av la liga och två poäng är verkligen inte ointagbart. Nu börjar kampen på nytt, och nedräkningen till nästa la liga som förhoppningsvis inte kommer få samma utgång.



Hala Madrid, i alla väder!

Touchen

2010-12-01 - 22:33:19
Applåder, kunde inte säga det mycket bättre själv.

Angående hånet är små grabbar mellan 11-19 år som inte känner till den riktiga kärleken till sin klubb.



Revanchsuget är igång och jag längtar :)

Viva los blancos!

Itian

2010-12-01 - 23:29:57
Touchen,Ja förstår dig men lägg inte in alla fans mellan 11-19 år eftersom många är inte som du påstår. Jag är 17 år och det var inte min hjärna som valde utan det var mitt hjärta som valde Real Madrid och nu när det sitter så djupt så kommer jag aldrig att kunna svika dom. Hala Madrid! Vi är madristas och vi kämpar tillbaka vad som än händer. Jag ger creds till real fans som fortfarande är real fans för det som har hänt senaste åren. Tålamod är nåt vi har jämfört med andra klubbar och tro mig dom skulle inte tåla att förlora så många el clasico. Jag hoppas vi vinner nästa El clasico men ha inte förhoppningar, ha isället glädje efter matchen om vi vinner :D

Anonym

2010-12-02 - 01:07:21
hoppas realmadrid gör en bra liga säsong och hoppas de får med sig alla poäng tills nästa el clasico



jag tcker faktist att denna el clasico kändes mer än den andra (2-6)

Anonym

2010-12-16 - 15:17:40
det som barca har och inte real har är världens bästa passningspel

Skriv en kommentar