Maicon: "Jag vill flytta till Real Madrid, men jag skulle vara nöjd med att stanna kvar i Inter"


Maicon säger att han vill flytta till Real Madird, men skulle kunna stanna kvar i Inter..
Maicon

Inter
s försvarare Maicon har uttryckt sin önskan att flytta till Real Madrid, men säger att han inte är tvungen att flytta, utan istället låter han klubbarna bestämma hans framtid.

Brassen var påstridig när Radio Globo frågade honom om hans framtid, för första gången sedan VM.

"Affären är känslig. Innan VM, pratade jag med min agent och Inter. Om jag går kommer jag att göra det med huvudet högt och jag skulle vara glad, hur det än blir."

"Med Inter har jag ett kontrakt som löper fram till 2014. Madrid? Jag har redan abetat med Mourinho och jag skulle vilja bli tränad av honom igen. Jag skulle vilja flytta till Madrid, men det är inte jag som bestämmer."

"Jag skulle också vilja stanna kvar i Inter. Jag skulle inte bli frustrerad eftersom klubben har gett mig synlighet på den internationella scenen."

Affären har hållit på under en lång tid nu och det går långsamt, eftersom de två klubbarna har inte lyckats komma överens om en övergångssumma. Real Madrid har erbjudit ett sista bud på 22 miljoner euro, men som inte har godkänts av Inter, som vill ha minst 28 miljoner euro för deras  brasilianska stjärna, enlgt La Gazzetta dello Sport.

Rapporter säger också att Maicon vill ha 7 miljoner euro per år i Madrid.

Kommentarer

Anonym

2010-07-23 - 13:39:11
Vi har redan Ramos = Världens bästa högerback!

Skriv en kommentar