Higuain: "Det är otroligt att inte vinna ligan när man ser hur mycket poäng vi har fått"


Gonzalo Higuain pratade med media om den kommande matchen mot Malaga, denna säsong och hans förhoppningar att vara med i VM.
Higuain

"Laget är mycket självsäkra och vi vet att vi måste fortsätta kämpa samtidigt som det finns en matematisk chans att vinna. Vi måste vinna mot Mala och se vad som händer. Vi vet att det kommer att bli svårt för Barcelona att förlora poäng på Camp Nou, men det är mycket som står på spel för Valladolid. Det kommer att bli en intressant helg."

"Vi har fått många poäng den här säsongen. Det är otroligt att inte vinna ligan när man ser hur mycket poäng vi har fått. Men sånt händer inom fotbollen. Moralen är hög och vi är entusiastiska över att bli årets mästare. Vi vet att det inte kommer bli lätt, men inget är bestämt ännu. Vi kommer inte ge bort någonting."

"Jag är mycket nöjd med den här säsongen. Jag överträffade förra årets mål, och jag spelar en hel del. Jag har gjort detta genom hårt arbte. Som tur är, använde jag mina chanser mycket väl. Jag uppfattar min integration i den argentinska förvalet för fotbolls-VM som en belöning för mitt hårda arbete.

"Ingen spelare vill missa VM. Man lider för att få vara med, men de yngre spelarna kommer att få många fler chanser på sig att delta i ett mästerskap i framtiden."

"Vi kommer att gratulera Athletico om de vinner ikväll, men den enda segern som gör mig glad är Real Madrids segrar."

Kommentarer

Raul!

2010-05-12 - 18:14:31
ja man får väl hoppas på det bästa

Aimen

2010-05-12 - 18:44:32
ja men alla vet ju att barca vinner. det e inte så stor chans att de förlorar mot ett bottenlag. om dom vann över real, så vinner dom mot valladolid. tor mig

Skriv en kommentar