Jose Mourinho varnar Los Blancos: "Det finns inga stjärnor i mitt lag"


Som ni säkert redan hört är det nästan 100 procent säkert att Mourinho kommer träna Real Madrid nästa säsong, och på lördag blir det officiellt. Men tränaren varnar Real Madrid, med att säga att det inte finns några stjärnor i laget.
Jose Mourinho

Real Madrids nya tränare Jose Mourinho har skickat en allvarlig varning till Los Galacticos genom att säga att det inte finns några stjärnor i laget, samtidigt som han tillägger att han förväntar sig att alla förhandlingar slutförs efter mötet i Madrid.

Mourinho sa till den portugisiska tv-kanalen TV1 att hans agent Jorge Mendes har träffat Madrids tjänsteman och överenskommelsen att ta honom till Santiago Bernabeu är ganska säkert. Men han konstaterade att han vill också träffa Madrids tjänsteman först, och få en full förståelse för sin roll i laget.

Enligt AS kommer Mourinho gå till Real Madrid med ett fyra års kontrakt värt 10 miljoner euro per säsong.

"Jag vill möta människor, veta exakt vad de vill ha av mig och vilka villkor det finns, inte vilka strukturerna är, eftersom de vet jag redan. Jag vill undvika alla tvivel när jag väl börjar mitt arbete i Real Madrid."

"Nu är stjärnorna Inter, de är europeiska mästare. Mitt budskap till spelarna i Real Madrid, om jag tränar dem, är att de inte är stjärnor, jag är inte heller en stjärna. Utan den som är stjärnan är laget. Om alla accepterar detta, som spelarna i Porto, Chelsea och Inter gjorde, kommer segrarna komma."

"The Special One" som ledde Inter till UEFA Champions League titeln åker till Bernabeu på lördag.

"Det kommer bli en stor utmaning att försöka ta La Liga titeln ifrån Barcelona. De är ett bra lag och har visat det genom att nå nästan 100 poäng. Att försöka vinna Champions League är väldigt känsligt för att Real har inte vunnit den i åtta år" sa han.

"Det är väldigt känsligt för att alla säger att det är ett förlorat fall, eftersom min profil passar inte in i Real Madrid eller att laget inte har den profil som en klubb måste ha."

Kommentarer

Dylan García

2010-05-24 - 12:38:35
José Mourinho är ett geni,och ingen kan förneka det.Och jag hoppas och tror som en trogen madridista, att han ska leda oss till stoea framgångar.

Anonym

2010-05-24 - 13:13:49
han tror ju inte på real madrid!:S

Memet

2010-05-24 - 15:33:31
KLART HAN INTE TROR? VI HAR HAFT SÅ UNDERBART LAG , fast för mycket "show" i laget alla leker stjärnor. Om han bara kunde kritisera real madrid hade kritikerna aldrig tagit slut , men han kommer komma som en boss och lägga ner allt skit som spelarana tro sig vara och fucking rätta till dem. Att han vinner cl lr la liga är icke trovärdigt. För inter,chelsea & porto lekte inte "show-stjärnor" vilket real gör och gjort...

Anonym

2010-05-24 - 16:14:01
asso memet du snackar bara skit om real hela tiden! får damp på dej! på nästan varenda jävla text bloggarn lägger upp skriver du att real leker, att de är sämst, de ka inte vinna någonting och jag vet inte vad. HÅLL KÄFTEN bara! om du är ett real fan så skulle du inte sagt så. du låter till & med mer som ett barca fan! stick istället för att snacka skit om det här laget som har försökt så jävla mycket på att vinna det här året. ingen leker! det är bara du som gör det! om du inte tycker real är bra så byt lag för jag tror inte dom vill ens ha dig som ett fan!! >:(

clas

2010-05-24 - 17:50:56
spela ööver!!! mourinho är kungennnn!! cl-titel nästa!

Memet

2010-05-24 - 20:24:18
Idiot jag är Real fan ? Vi behöver spelare som zidane , roberto carlos , kaka , ronaldo tjockisen. Men faktan är dess-värre att du inte inser att Kaka insåg att de skulle förlora La Liga så han var icke med sista matchen , utan spara sig till VM :) det är så synd om dig :) Har en kompis som spelar åt deras Juniorer. Han berätta all fakta och inget skit, du vet inte ens vad spelarna gör ... Dem har fest och knullar runt så fort de får chansen , men nejnej du vet allt ! En fotbollspelare kallas : Zidane - Gerrard . slut

Skriv en kommentar