Karim Benzema: "Jag vill bevisa för alla att jag är en bra anfallare som kan göra många mål"


Karim Benzema vill bevisa för fansen och Jose Mourinho att han kan spela fotboll.
Karim Benzema

Real Madrid
s anfallare, Karim Benzema, har bestämt sig för att följa Jose Mourinhos planer. Fransmannen han ofta blivit sammankopplad med en flytt till andra klubbar, såsom Manchester United, men klubbens tjänstemän har insisterat att Los Blancos inte är villiga att sälja 22-åringen.

"Jag jobbar hårt för att få mer speltid. När jag väl får spela, kommer folk se vad jag kan. Jag är säker på att jag kommer lyckas med Real Madrid. Jag har ingen tvivel om detta" sa Benz.

"Jag vill spela här. Jag måste försvara och springa, och jag kommer göra det. Det är okej. Jag kommer jobba hårdare för att spela mer och bevisa för alla att jag är en bra anfallare som kan göra många mål. Jag kan spela en fin fotboll."

"Mourinho är en bra tränare och han tror på mig. Han har sagt till mig att jag måste springa mer. Det jag gillar mest med Mourinho är att han är trotsig. Han är en av de bästa tränarna jag har haft."

"Allt som jag drömde om när jag var 17 år, var att spela för Real Madrid, så min signering dag var väldigt speciell."

"Jag känner mig mycket mer integrerad nu. Min spanska är bättre och jag förstår nästan allting. Jag älskar Madrid, men mitt favorit ställe är Santiago Bernabeu."

Kommentarer

RMA

2010-10-23 - 12:52:09
Lycka Till! Bevisa det först

sadfasdasd

2010-10-23 - 15:18:01
hur många gånger har vi hört de?

RM89

2010-10-23 - 22:24:14
Jag säger som 'sadfasdasd'.

Hur många gånger har vi inte hört det?



Han fick chansen igen idag, men sumpar den!

Okej vi ledde matchen med 6-1, men vi anföll Racing fortfarande, men vad gjorde Benz?



Dags att röra på sig?

Fixa en annan anfallare som kan hota Higuains plats, det är då Higuain kommer bli mkt bättre, till och med bättre än CR7!

Tro mig när jag säger detta, ni får se om det händer!



Higuain är för bekväm nu, vare sig han gör en bra eller dålig match, får han alltid starta och spela minst 70-80 min.

Men finns det en anfallare som kan hota Higuain om platsen (INTE Benz) då kommer Higuain kämpa mer och göra mer mål samt vara en bättre anfallare!



Skön vinst idag!! 16 mål på 3 matcher :P Och dom säger Mourinho spelar defensivt, haha!!



Halá Madrid<3

Skriv en kommentar