Jose Mourinho: "Jag ville inte göra det lätt för Zaragoza att vinna"


Jose Mourinho sade att han inte ville ge Zaragoza vinsten idag. Han använde ju sig utav vissa spelare som kommer att spela på tisdag, vilket betyder att han ville besegra dagens motståndare.
Jose Mourinho

Den portugisiska tränaren Jose Mourinho pratade med pressen efter dagens match mellan Real Madrid och Real Zaragoza på Santiago Bernabeu stadion.

"Våra motståndarna kämpade hårt. Dessa poäng var väldigt viktiga för dem för att stanna i den första divisionen. Psykologisk förberedelse är viktig inom fotbollen. Det är skillnad när ett lag är helt motiverat och det andra inte är det. Om vi hade brist på någon sorts motivation, är jag den som man bör skylla på eftersom jag är tränaren. Vi har spelat svårare matcher, som den mot Valencia, där vi spelade väldigt bra och vann."

"Vi spelade inte bra i den första halvleken, men vi gjorde det efter halvtid. Det var helt annorlunda. Vi lät våra motståndare göra tre mål lätt och de blev tuffare i försvaret, samt utnyttjade sin lycka och faktum att tiden höll på att rinna ut. Vi kunde inte göra fler mål. Jag gratulerar Zaragoza."

"Min startelva var mer än bara bra för att vinna matchen. Det var samma lag som jag använda för att vinna med 3-0 i Bilbao och 6-3 i Valencia, två av de svåraste mötesplatserna i Spanien. Jag ville inte göra sdet för för Zaragoza eller något annat lag som kämpar för att undvika nedflyttning. I andra halvlek använde jag till och med männen som måste spela i Champions League på tisdag, som Di Maria, Marcelo och Özil. Real Madrid gjorde allt i sin makt för att vinna."

"Jag bestämde mig för att inte inkalla Cristiano Ronaldo eftersom Higuain och Benzema var redo att spela. Båda var väldigt motiverade att spela 90 minuter. Higuain behöver också detta för att nå sin optimala form."

Kommentarer

Real4Life

2011-05-01 - 00:50:32
Till blogg ägaren: Jag har en ide. Jag och alla andra

Madrid fans hatar när bajsa fansen kommer och snackar skit om real här. Så, kan du inte göra att. Innan man kommer fram till denna blogg så kommer det en fråga som lyder ungefär såhär "Är du en Riktig Real Madrid Fan?" Och om vi ser att en Bajsa fan kommer och skriver här har han just erkänt att han är en Real madrid fan! säg vad ni tycker om idén :)

Anonym

2011-05-01 - 09:58:34
ja bra ide

cr7

2011-05-01 - 10:40:42
grym ide för dom bara snackar skit om vad vi gör har dom inget annat att gör än bara gå in här snacka skit om ronaldo tex så lixom fasen vad grym ide där real4life



Hala Madrid <33

Skriv en kommentar