Att ha en partisk domare i en semifinal

Nu måste jag bara få tala ut. Det jag säger kommer inte endast från mig, utan även från alla andra Madridistas som dag efter dag får se sitt kära lag bli orättvist behandlat. Ursäkta om jag "råkar" skriva svordomar, men jag är trött på att mitt lag ska jämt bli nedtryckt.

Jag erkänner, Real Madrid spelade inte så bra som jag hade förväntat mig. Vi hade brist på något, men vad det var kom jag aldrig på. Men denna brist ökade när Pepe blev utvisad, och varför fick han rött kort? Jo, han bara sträckte ut benet för att ta bollen. Och helt plötsligt faller Dani Alves, filmar som om han hade blivit påkörd av en bil, alla Barcelona spelare hoppar på domaren - säger att han måste göra något, att de vill se ett rött kort. Och han fick ett rött kort när han inte ens nuddade Alves.

Som spelare skulle jag ha skämts över att filma så jävla mycket, fejka som fan att jag har ont i mitt ben, bli buren på bår och sedan efter endast några sekunder springa i full fart. Falsk spelare kallar jag det för. Vissa säger att Di Maria filmar lika mycket - om inte mer - som Alves gjorde igår, men till skillnad från katalanerna hoppar vi inte på domaren och säger att motståndarnas spelare ska få ett rött kort - utan att ha fått en varning innan!

Jag har sett många beslut av domarna som jag ifrågasätter, men det röda kortet var det värsta jag någonsin sett. Pepe hade för fan inte ett gult kort innan! Hur tänker domaren när han visar Pepe det röda kortet på Reals hemmaplan?! Hur tänker domaren när han säger åt tränaren att sätta sig på läktaren för att han skrattade?!

När Barcelonas spelare däremot fäller Real Madrid spelarna - och VERKLIGEN nuddar dem, nej då är det inget som har hänt. Bara fortsätt spela. Allt är bra. Men när bollen nuddade en Barcelona spelare på handen var det enda Real fick en frispark. Inget gult till spelaren. Endast en frispark. Det blir vi väl nöjda med? Att Pepe får rött för att inte ens ha nuddat Alves, medan en annan fäller samt rör bollen med handen inte får ett enda gult kort, det är väl okej?..

Det värsta är att folk säger att domaren inte var partisk. Om han verkligen inte var så partisk, varför fråga Messi om han kan få argentinarens tröja?! Han må beundra Messi, men han har ingen rätt att öppna vägen för honom endast för att han är ett fan av 23-åringen.

Jag skulle inte vilja se mitt lag vinna en match via fusk. Tänk att en domare kan avgöra en match! Tänk att en domare kan förstöra fotbollskänslan samt El Clasico. Men vi kan inte göra något. Ingen kan klaga. Ingen kan prata. Ett ord från Mourinhos mun och UEFA hoppar på oss. Och för att reta upp Mourinho, skriver de att gårdagens resultat blev 4-0 - inte 2-0..

Jag ser dock fram emot nästa El Clasico. Hoppas att domaren är rättvis, att spelarna inte filmar och att vi får se en underhållande fotboll.

"Varför händer detta?"
- Jose Mourinho.

Kommentarer

Anonym

2011-04-28 - 20:11:31
ja håller med dig om allting du skrev. så jävla sant

Benjamin

2011-04-28 - 20:11:38
Målle hålla med dig upp till 100 procent domarna mot Real är så himla orättvisa , Mou är inte dum som säger att vi måste börja träna att spela 10 mot 11.

UEFA VISA ATT NI FORTVARANDE FINNS FÖR DETTA ÄR INTE RÄTT .

iHalaMadrid!

2011-04-28 - 20:57:01
Mycket bra sagt!

Peter svartling

2011-04-28 - 21:06:25
Mycket väl sagt ! Love ur blogg !

bilal

2011-04-28 - 21:19:20
Domaren var jätte orättvis och det var fel av honom att visa rött kort åt pepe.

E

2011-04-28 - 21:34:04
Bra sagt, håller med helt och hållet! Tack för en bra blogg!

Real Madrid

2011-04-28 - 21:58:14
Håller med till 120%

mikaela

2011-04-28 - 22:08:21
Jag håller verkligen med dig, otroligt bra sagt!

Realfan

2011-04-28 - 22:53:48
Matchen igår var skandal. Pepes röda kort var orättvist. Barca måste ha betalat domaren annars skulle han var rättvist. Marscherano gjorde värre tackling på pepe när han flög 2 meter. Marscherano fick bara gult kort när det borde rött men matchen är över och man kan inte göra något åt det.

Anonym

2011-04-28 - 23:08:27
Matchen igår var skandal. Barca måste ha betalat domaren. Alla gånger real har mött Barca var domaren örättvis utom copa del rey finalen. Pepes röda kort var orättvis. Marscherano gjorde samma tackling fast värre på pepe när han flög 2 meter. Marscherano fick bara gult när det borde ha varit rött men matchen är över och man kan inte göra något åt det.

Real4Life

2011-04-28 - 23:29:10
Vackert skrivet, och ska jag va ärlig var det för lite svordomar. Ville se något som "F*ck bajselona" men...



Anyway, På fotbollskanalen stod det så här. "El Clasico matchen inte över än. Uefa granskar både real och barca". KOm ihåg att man kan ge rött kort för filminingar etc. efter matchen också. Jag hoppas Uefa hittar filmningarna och stänger alla barca spelare! HALA MADRID ! <33333

P

2011-04-29 - 05:22:31
okej, domaren kanske hade dålig vinkel, men vafan.. UEFA måste ta bort kortet till nästa match fast det kommer dem inte att göra. Jag slår vad om att det är något mellan Barca och UEFA bortom fotbollen. Men ni såg Karsic i Juve filma till sig en straff - 1 eller 3 matchers avstägning. Undra vad Alves kommer få? Kanske en hyllning av Platini? Jag hoppas verkligen att jag har fel om Barca och UEFA! Men kommer ni ihåg förra CL mot Chelsea när Chelsea skulle ha straff, det var solklar hands på Sergio Busqets, fick dom det? -nej..

P

2011-04-29 - 05:35:39
eller jag kommer inte riktigt ihåg vad som hände mot Chelsea, men jag kommer ihåg att det var ett felaktigt dom slut, ett sådant som professionella domare inte får göra!

gurkan

2011-04-29 - 07:31:57
lass diarra var ju skitgrym.

Mr.Fred

2011-04-29 - 08:21:09
Kunde inte sagt det bättre själv bloggaren.

pizzabagarn

2011-04-29 - 13:19:31
så jävla sant!!!



men tror inte uefa, eller barca som man kan kalla dom för, kommer ta bort kortet eller straffa barca spelarna för filmningar, men mourinho kommer nog bli straffad pga att uefa hejar på barca

Madrista4life

2011-04-29 - 15:00:49
:P håller med dig, har sagt det en längre tid nu att ja tror också att uefa hjälper till barca o ber domaren att göra si o så i vissa matcher.. Kolla mot arsenal, dom fick då med hjälp av domarn iom att visa ut van persie för en sån skitsak som hände, nu pepe som inte ena rörde vid alves utan stenhårt på boll som alves också va på de va därför han fick ont.. Men macheranos psykspark innan va inte lika farlig fortsätt spela, lr ronaldos knuff han fick i rygg va inget heller.. O innan matchen skulle en portugis va domare men nej uefa fixar så att domaren får träffa o suga av messi innan match.. Då e båda glada på planen..

Anonym

2011-04-29 - 21:44:56
Du LÅTER som om du va jätte arg när du skrev detta ? hah , fast jag håller med dig till 1000% för det är sååå sant ju (det du skrev) DOMMARNA BORDE SKÄMMAs över det de har gjort!

Skriv en kommentar