Real Madrid har signerat den 7-årige argentinaren Leonel Angel Coira


Den spanska huvudstadsklubben har värvat den mycket unga Leonel Angel Coira från Argentina.
Leonel Angel Coira

Real Madrid
har signerat den sju-årige spelaren Leonel Angel Coira från Argentina. Den spanska klubbens talesman Juan Tapaidor bekräftade detta i måndags och sa även att Leo kommer att börja träna med sin nya klubb den 6 september.

Enligt rapporter var även Atletico Madrid intresserade av "Leo", men deras stadsrivaler hann signera Coira innan Atletico.

Den unga spelaren medgav att Barcelona stjärnan Lionel Messi var hans favoritspelare, men sa även att han föredrar Real Madrid framför Barca.

"Lionel Messi är min idol, men min dröm är att spela för Real Madrids A-lag" sa Leonel till Ole. "Jag kommer att starta träningen där den 6 september."

Leos pappa var glad med flytten och sa till ESPNSoccernet: "Det ser bra ut när jag säger det eftersom jag är pappan, men jag ser fram emot att se hur han spelar med bollen."

Kommentarer

kakálover

2011-08-10 - 19:05:39
Grym spelare, men passar inte in i Real Madrid! Om ni tittar på hans videos på Youtube så är han inte sååå jättebra, men grym är han! Men hoppas han förbättras under tiden han spelar i ungdomslaget.

;-)

KingMERCELO

2011-08-11 - 00:21:40
Du över mig, han kanske inte e så bra men han e 7år. Tycker det är patetiskt att köpa honom, han kanske e bra nu men det säger inget om hur bra han e om 10år men visst han kanske e grym;-);-):-s

MMMM

2011-08-11 - 10:49:24
KakaLover, Du säger att han inte passar in i Real om man kollar på hans video, Killen e fan 7 år LOL. tarrelungt

Skriv en kommentar