Wesley Sneijder: "Människor som Mourinho borde bli omhuldade"


Wesley Sneijder står på Mourinhos sida när det gäller kritiken han har fått, men holländaren håller med median om att portugisen kanske gick lite för långt i den senaste matchen mot Barcelona.
Sneijder & Mourinho

Den förra Real Madrid stjärnan, och nuvarande Inter mittfältaren, Wesley Sneijder har uttryckt sin åsikt om att Los Blancos tränare Jose Mourinho inte förtjänar den hårda kritiken han har fått de senaste veckorna.

Det pratades en hel del om den portugisiska taktikern efter Supercopa finalen mot Barcelona, och efter att ha nypt katalanernas assisterande tränare, Tito Vilanova, kan The Special One få upp till tolv matchers avstängning.

"Människor som Mourinho borde bli omhuldade. Jag förstår allmänhetens uppfattning av honom, men jag håller inte med all kritik. Du vet inte hur han är förrän du arbetar med honom dagligen. Han är alltid trogen mot sig själv, och jag uppskattar det verkligen" sa Sneijder till AD/Sportwereld.

"
Jag känner honom riktigt bra och jag tror att han ångrar det han gjorde mot Barcelona en aning, dock kommer han aldrig att erkänna det. Han är en riktigt bra man. Jag tror att han kommer att inse att han gick lite för långt någon gång."

Kommentarer

Microdot

2011-08-30 - 19:19:13
Wesley Sneijder, du är saknad i Real!

Skriv en kommentar