Joan Gaspart: "Jag föredrar att se El Clasico hemma än på Santiago Bernabeu"


Joan Gaspart, som styrde Barcelona år 2000-2003, säger att han föredrar att se El Clasico hemma än på Santiago Bernabeu stadion.
Joan Gaspart

Den förra Barcelona presidenten Joan Gaspart har avslöjat att han inte kommer att gå på lördagens El Clasico på Santiago Bernabeu på grund av fientligheten han brukar få möta av Real Madrid fansen.

Den 67-årige katalanen lämnade Blaugrana för åtta år sedan, och han har medgett att han aldrig hälsades välkommen av Los Blancos tjänstemän.

"Jag kommer att se matchen hemma" sa Joan Gaspart till COM Radio. "Jag har ingenting att vinna på att gå till Santiago Bernabeu där de förolämpar mig. Det är mycket av en Madridista box. Nu har fanatikerna, passionen och råheten flyttats till boxarna".

Sedan avslöjade Gaspart att han fortfarande känner agg mot den förra Camp Nou favoriten Luis Figo, för att han lämnade klubben år 2000 för Real Madrid.

"Jag kommer aldrig förlåta honom för att ha gått till Real Madrid. Det var en ondskefull flytt".

Kommentarer

Anonym

2011-12-10 - 15:48:38
tror han att madrid vill ha honom:question::thumbup:

real fans

2011-12-10 - 15:49:35
:question:

alonso

2011-12-10 - 16:24:19
Vi vill själv inte ha dig där.

Skriv en kommentar