Johan Cruyff: "El Clasico kommer inte att avgöra vem som vinner La Liga titeln"


Den förra Barcelona spelaren Johan Cruyff säger att helgens El Clasico kommer inte att avgöra vilket lag som vinner den spanska tävlingen.
Johan Cruyff

Den nederländska legenden Johan Cruyff betonade att Barcelona alltid spelar för att vinna när de möter rivalerna Real Madrid, och han förväntar sig att detta kommer att vara fallet när katalanerna möter Los Blancos på Santiago Bernabeu stadion om två dagar.

För närvarande leder den spanska huvudstadsklubben med tre poäng i La Liga (Barcelona har spelat en match mer), men Cruyff tror inte att helgens match kommer att avgöra vem som vinner La Liga eftersom det finns en hel del matcher kvar att spela.

"Favoriterna att vinna? Jag kan endast säga att Barcelona alltid spelar för att vinna mot Madrid. Vi kommer att se på lördag vem som kommer ut segrande" sa Cruyff till den spanska sporttidningen AS.

"El Clasico kommer inte att vara avgörande. Det finns så många matcher kvar. Inget som händer på lördag kommer att avgöra vem som vinner titeln".

"Det är bara en match och inte mer än det. En vinst för Madrid skulle inte helt plötsligt betyda att de nu är det dominanta laget".

Kommentarer

Magnusson

2011-12-08 - 12:54:27
Hahahaha, så pratar bara en fegis

Anonym

2011-12-08 - 13:13:48
uppkäftig som vanligt.... xavi kommer snacka imonn..

hala madrid

PLaStiK

2011-12-08 - 13:47:07
Alltid massa dravel som kommer ut den mannens käft!

HALA MADRID

2011-12-08 - 15:35:27
den avgör med största sannolikhet ligan om real vinner!!!!!

KingIKER

2011-12-08 - 15:44:06
Haha han är bara rädd

mr perfect

2011-12-08 - 16:05:48
jag har några oviktiga saker men jag känner att jag behöver få ut dem även om det är hur omoget som helst,



Johan Cruyff

ÄT MIN PRUTT!!



nu mår jag så mycket bättre! :)

real fans

2011-12-08 - 16:52:26
så pratar man om man e fegis och om real madrid vinner så är det jag väntade 12 år :thumbup:

Anonym

2011-12-08 - 17:52:02
klassisk cruyff

Skriv en kommentar