Kaká: "Det går inte att beskriva den fantastiska känslan jag fick av publiken"


Den brasilianska playmakern gjorde sitt första mål för säsongen igår, och han är överlycklig över att ha gjort ett fantastiskt mål inför Santiago Bernabeu publiken.
Ricardo Kaká mot Villarreal

Real Madrid
s stjärna Kaká spelade sin första match på Santiago Bernabeu stadion efter att ha varit borta från planen i sex månader på grund av en knäskada. Igår återvände han till Real Madrids hemmaplan där han gjorde det fjärde målet för kvällen för den spanska klubben.

"Att återvända till Bernabeu och göra mål var ett så speciellt ögonblick. Det har varit en lång tid sedan jag gjorde mål, så det var väldigt viktigt för mig. Jag kände en så öm känsla från publiken. Det är svårt att förklara. Jag skulle vilja tacka fansen för ett sådant varmt välkomnande efter alla problem som jag har haft. Det var värt det. Hårt arbete lönar sig."

"Villarreal kom för att spela. De är ett väldigt talangfullt lag. Vi insisterade och insisterade för att vi visste hur viktigt det var att vinna på hemmaplan. Mourinho visade varför han är världens bästa tränare. Han gjorde ändringar med respekt för hur spelet var och han motiverade oss att förbättra i andra halvlek."

"Cristiano Ronaldo är en otrolig spelare. Han har avgjort många matcher och han kommer fortsätta att göra det för Real Madrid. Han förtjänar allting som kommer i hans väg. Det är ingen fråga om hur han är, utan hur han beter sig. Han är en stor spelare som chockar oss dag efter dag med hans mål och spelstil. Han är fundamental till sitt lag. Det är så mycket bättre att spela bredvid honom."

Skriv en kommentar