Nyförvärvet Emmanuel Adebayor: "Real Madrid är världens bästa klubb"


Den togolesiska spelaren Emmanuel Adebayor har blivit officiell presenterad en Real Madrid spelare på Santiago Bernabeu - dock inte framför fansen.
Emmanuel Adebayor

Emmanuel Adebayor
blev officiellt presenterad som en Madridista i torsdags på Santiago Bernabeu. Anfallaren uttryckte sina tankar om den otroliga chansen att få spela för Real Madrid, ett lag som han anser vara världens bästa.

"Jag känner mig redan hemma" sa Adebayor till Real Madrids officiella hemsida. "Jag gjorde allt för att komma hit och jag kommer inte låta denna möjlighet som jag alltid har drömt om att glida genom mina fingrar. Detta kommer att vara en otrolig utmaning och jag vet att fansen här förväntar sig en hel del, så jag kommer att vara mig själv på planen och försöka att hjälpa klubben och fansen med självförtroendet. Jag kan inte be om något annat. Jag vill vinna titlar med Madrid i slutet av säsongen, vilket är det enda som räknas för mig. Jag pratade med Mourinho idag under träningen och jag är väldigt glad över att tillhöra Real Madrid."

"Varje spelare här är extremt begåvad. Jag måste intensifiera mitt spel och hjälpa laget att vara bäst. Jag måste ha roligt och jobba hårt för att bevisa att jag hör hemma här. Jag skulle inte vara här om jag inte trodde att vi kan besegra Barcelona. Det kommer inte att vara lätt, men vi har ett bra lag med spelare som Kaká, Benzema, Ronaldo och Özil. Jag är säker på att vi kommer att komma överens väldigt bra."

"Jag är här för att hjälpa. Jag hade chansen att spela med Benzema förr och han är en bra spelare som kommer att göra stora saker just nu. Jag har mycket respekt för honom. Jag är här för att spela fotboll och jag önskar honom all lycka till. Jag kommer att spela varhelst tränaren ber mig om. Jag vet att konkurrensen här kommer att vara tuff eftersom detta är världens bästa klubb, men jag gick igenom samma sak i Arsenal. Jag anlände dit när jag var väldigt ung, men jag lyckades göra många mål. Min enda tanke är att vinna titlar med laget."

"Jag är en fotbollsspelare och jag behöver spelminuter, men jag tror att alla tror på mig och jag kommer att jobba hårt för att bevisa att de inte har fel. Jag är redo att vinna denna strid."

Kommentarer

omran

2011-01-27 - 20:06:58
jaaaaaaaaa bra adebyor att du kom hit

Tobbe

2011-01-27 - 20:07:09
Grym inställning. GO Adebayor!

Mr.Fred

2011-01-27 - 20:44:50
Welcome

Hala Madrid

2011-01-27 - 20:55:49
Lite konstigt o läsa hela intervjun när du glömt o sätta dit frågorna ;).. Läste den här artikeln på reals hemsida =)

Agron

2011-01-27 - 21:24:57
Du som Äger bloggen du borde skriva att Mahamadou Diarra lämnar real madrid han går till monaco ---



El Real Madrid C. F. y el AS Mónaco FC han acordado el traspaso del jugador Mahamadou Diarra. El acuerdo está pendiente de que el futbolista supere el reconocimiento médico, así como de la firma del contrato con su nuevo club.

Agron

2011-01-27 - 21:30:14
Menar Att han är klar för monaco :D

Itian

2011-01-27 - 21:30:53
Mamman till Cristiano Jr är död. "Det finns ingen kvinna som ringer honom [Cristiano Ronaldo]. Det finns ingen mor, inga telefonsamtal, ingenting. Hans mor dog. Bebisen har ingen mor,[...] Pojken är vår. Jag kommer inte att berätta hur han kom till oss, men jag garanterar att han är min brors son, min brorson, från vårat blod. Hans mor är min mor, som är med honom 24 timmar om dagen."

Katia Aveiro (C.Ronaldos syster)

Real

2011-01-27 - 21:41:13
Hur dog Cristiano Jrs mamma? Hon är ju en servetör som jobbar i USA

Real

2011-01-27 - 21:41:55
Hur dog Cristiano Jrs mamma? Hon är ju en servetör som jobbar i USA

Hala Madrid

2011-01-27 - 23:03:36
det var ett beställningsjobb ;). hon började få skuldkänslor för att hon sålt sin bebis, sitt kött o blod.. och hon ville ha tillbaka vårdnaden osv men nu e hon död så lycka till ;P

^^

2011-01-28 - 12:17:18
Roligt med ny spelare, hoppas han visar varför han ska få spela i Real. Såg lite youtube klipp med honom, grymma mål han gjort :P

Skriv en kommentar