Kaká: "Jag vill verkligen stanna och jag kommer att stanna"


Rykten påstår att Kaká kommer att lämna Real Madrid i sommar, men brassen har avslöjat att Mourinho bekräftade för honom att han inte kommer att lämna Los Blancos under transfermarknaden.
Kaká

Real Madrid
s brasilianska playmaker Kaká har förnekat rykten som sammankopplar honom med en flytt till Inter i sommar.

Den 29-årige stjärnans framtid med de spanska giganterna har varit osäker ända sedan förra sommaren, då han inte hade en imponerade säsong med Los Blancos. Och de senaste rapporterna påstår att Inters tränare, Leonardo, och Real Madrids boss, Jose Mourinho, hade kommit överens om en bytesaffär där Kaká skulle flytta till Italien och Maicon till Spanien.

Kaká däremot säger att han vill stanna i Madrid och har förnekat rykten som påstår att han kommer att flytta tillbaka till Italien.

"Uppriktigt sagt, är min önskan att stanna" sa den brasilianska spelaren i en intervju med Jornal da Tarde. "Innan jag kom till Brasilien, sa Mourinho och cheferna i Madrid att spendera en tyst semester innan försäsongen. De visste att det skulle bli många spekulationer eftersom det har funnits rykten sedan jag anlände till Madrid. Men jag vill verkligen stanna och jag kommer att stanna."

"Jag har en bra relation med Leo (Leonardo, Inters tränare), det vet alla. När jag avvisade erbjudandet från Manchester City (då Kaká spelade för Milan, januari år 2009), var han den första som kom till mitt hus för att stötta mig och han sa att han var glad med mitt beslut."

"Han har aldrig pratat med mig om att spela för Inter eftersom jag har aldrig lämnat dörren öppen för en sådan flytt. Varje gång vi pratar säger jag att jag vill triumfera i Real Madrid, och han säger att det är vad jag bör göra. Leo vet att jag inte vill lämna."

Kommentarer

Norrköping.

2011-06-09 - 04:00:28
Du ska stanna också kaka!

ronaldo

2011-06-09 - 09:27:55
Nya kitsen har kommit ut !

Jonny B

2011-06-09 - 10:35:30
Stanna du Kaka, i dina bästa stunder så är du en tillgång. Synd att dom inte kommer allt för ofta nu för tiden.

Han bakom skärmen

2011-06-10 - 16:14:17
"Innan jag kom till Brasilien, sa Mourinho och cheferna i Madrid att spendera e:n tyst semester innan försäsongen. hoppas att du menar:

"Innan jag kom till (SPANIEN), sa Mourinho och cheferna i Madrid att spendera en tyst semester innan försäsongen.

RealMadriidCF.blogg.se

2011-06-10 - 18:14:45
Svar till "Han bakom skärmen":

Nej, jag (och självklart Kaká) menade Brasilien. Just nu är han i semester, i Brasilien, och därför sa han: "Innan jag kom (åkte) till Brasilien...".



Med tanke på att han sa came, måste även jag översätta det till kom eftersom man inte får ändra på citat.

Skriv en kommentar