Krönika: Har fighten mellan Real Madrid och Barcelona bara börjat?


För bara några dagar sedan spelades en semifinal, som inte ens såg ut att vara som en semifinal. Jag, liksom många andra, såg fram emot en spännande Champions league match mellan Real Madrid och Barcelona. Tyvärr, visade det sig vara det motsatta - i alla fall för Real Madrid supportrarna. Istället såg jag en fruktansvärd match, en match som jag aldrig kommer att glömma, och det menar jag på ett negativt sätt. Den första matchen i semifinalen var "positiv" för Barcelona, dock inte på ett bra sätt, medan den var negativ för Real Madrids del. Jag kommer inte gräva djupare i detta, utan för att beskriva min känsla för denna match, kan jag endast säga att jag stängde av tv:n innan slutsignalen.

En vecka senare spelades den andra matchen av semifinalen, en match som gav mig (och säkert många andra Madridistas) hopp om att det fanns en chans för Los Blancos att ta sig vidare till finalen, den efterlängtade Champions League finalen. 1-1. Ingen final. Ingen tionde CL titel. Game over.

Efter alla matcher mellan Real Madrid och Barcelona trodde jag nästan att bråket mellan de två spanska lagen var över, men när jag tänker om, och ser allt som händer nu, efter alla uttalanden och officiella meddelanden, ser jag ett bråk som bara har börjat. En kamp som har precis startat.

Idag sa Sandro Rosell att Real Madrid gick över gränserna, att Mourinho inte hade någon rätt alls att uttrycka sig offentligt om Barcelona och dess tränare.

"Den här säsongen har Real Madrid gått över alla nödvändiga gränser när det gäller den sportsliga rivaliteten" sa Rosell. "Om de sportsliga gränserna överträds igen blir vi tvungna att avbryta våra 'institutionella relationer'. Det är inget vi önskar, men vi kommer inte att tveka om vi måste göra det."

Att avbryta relationen med Real Madrid, för att Barcelona anser att huvudstadsklubben anklagade katalanerna för något som det finns ganska mycket bevis på antyder på att det kommer att hända en hel del nästa säsong.

Real Madrid däremot, är inte ute efter att bryta relationen med Blaugrana, och skrev på sin officiella hemsida att de kommer att göra sitt bästa för att ha en så bra relation med Barcelona som möjligt. Men men men, Real Madrid bad inte om ursäkt för anklagelserna, och stod fast vid att de anser att det fanns rasistiska uttalanden, och att de två matcherna i semifinalen inte var rättvisa för Real Madrids del.

Till skillnad från Sandro Rosell, skulle Florentino Perez aldrig uttala sig på samma sätt som Barcelonas president gjorde. När katalanerna anmälde Jose Mourinho till UEFA, sa Perez inget ord om detta. Han var lugn, och betedde sig så som en affärsman, som en president bör bete sig. Jag går inte till attack mot Rosell nu, men han bör tänka samt uttala sig som en president.

Som sagt, Barcelona anmälde Mourinho till UEFA för att ha kränkt UEFA samt Barcelona. Klagomålet resulterade till att Mourinho kommer att avstängas från fem CL matcher, för att han är den enda medborgaren i Europa som inte har något som kallas yttrandefrihet. Det var då Real Madrid svarade på katalanernas klagomål, och anmälde några utav Barcelonas spelare till UEFA för filmningar.

Så.. vem var det som började denna fight? Real Madrid? Barcelona? Titta på stycket innan, på orden som står i fet stil, så finner ni nog svaret.

Vilka är de goda, och vilka är de onda? Det är ganska svårt att bestämma detta, eftersom man måste titta på olika perspektiv. Men om man sammanfattar de två matcherna, kan man då bestämma vem den goda respektive den onda är?

Som ni säkert sett, har jag skrivit detta från Real Madrids vinkel. Men jag anser ändå att vitt motsvarar det goda, och mörka färger det onda.

Kommentarer

S.S.

2011-06-16 - 22:06:17
Riktigt bra blogg! Fortsätter du såhär kommer alla riktiga Madridistas att läsa den! Du är redan mycket bättre än svenskafans och fotbollskanalen, fortsätt så!

Anonym

2011-06-16 - 22:07:59
Läser den hära bloggen dagligen. Bästa Madrid bloggen! :)

marre

2011-06-16 - 22:13:29
vill barca fightas så är vi beredda 10 gånger av 9 !

ellerhur MADRIDISTA ! <3

HALA CASTILLA, HALA MADRID <3



PS: bästa bloggen forever §

Anonym

2011-06-16 - 22:47:10
Barcelona: the evils! >:(

Real Madrid: the angels! :)

Realmadrid

2011-06-16 - 23:05:03
Säger till alla fans: Sluta hata!



Jag ogillar mourinhos attityd. Jag börjar gilla att Cristiano och Messi hyllar varandra. Det kommer oss närmare som klubbar. Jag respekterar barcelona. Gör det ni också. Jag kommer alltid se dem som vår lillebror. Innan mourinho kom till real fanns mer kärlek....

Anonym

2011-06-16 - 23:11:53
du över mig kan ju bara dra. ser du inte o har du inte läst texten eller? det är barca som påbörjade det hela. det är inte vi som hatar utan tvärtom. äru en barca supporter eller? verkar som det i alla fall..

Anonym

2011-06-17 - 01:37:47
du borde få betalt för detta..riktigt bra blogg

Karl

2011-06-17 - 02:31:05
"För bara några dagar sedan spelades en semifinal,"

Say wat? det var mer än en månad sen. Du har inte snott texten från någonstans väl?

Higuain2000000

2011-06-17 - 09:09:06
Riktigt Bra Blogg

marre

2011-06-17 - 11:51:08
till KARL: några dagar kan vara 100 dagar och det kan vara 3 dagar, killen gå i skolan först innan du kommenterar.

Mr.Fred

2011-06-17 - 13:08:10
Nja några dagar brukar vara typ en vecka. Men som du säger det kan likaväl vara 100 dagar. Men han kanske skrev detta för ett tag sen och la upp det nu. Vem vet =D

RealMadriidCF.blogg.se

2011-06-17 - 13:34:58
Svar angående mina ord "För bara några dagar sedan": Jag skrev inlägget igår, alltså har jag inte kopierat texten från någon. Jag tänkte inte så mycket på att jag skrev "för bara några dagar sedan", och tänkte aldrig på att ni skulle reagera på det. Men som Mr.Fred sa, några dagar brukar vara ungefär en vecka, men även (som Marre och Mr. Fred nämnde) 100 dagar.



Det hade nog varit bättre om jag skrev: "för bara några veckor sedan".

2011-06-17 @ 13:34:13

Vfr inte? ^^

2011-06-17 - 13:38:48
Kan man inte göra upp en gång för alla med en street fight? Alla Real fans som vill slåss mot alla barca fans som vill slåss? I någon stad mitt i mellan Madrid och Barcelona. Typ Zaragoza lr Valencia. Ialle fall jag har så SJUKT mycket hat mot hela barca för allt... Aja, man ska väll inte slåss. menmen :)

agee

2011-06-17 - 13:54:50
Du Som äger bloggen enligt mig är du en av världens bästa realmadridsfans! försätt så!

läser den varje dag ibland varje timme lovar! :)

fortsätt med din blogg o skit i alla andra som snackar om dina ord osv..

marre

2011-06-17 - 21:55:14
agee plus poäng ;)

du som äger bloggen:

precis som du skrev <3

men vill bara seja att du har min respekt !

Till Marre.

2011-06-18 - 00:22:32
Vafan snackar du om? Lär dig skriva också!

ibq

2011-06-21 - 18:31:31
Jag tror inte så mycket att det handlar om de goda och de onda. Var frustrerad i våras som de flesta borde varit efter alla felaktiga domslut och andra dumheter under de 5 el clasicos. Det Mourinho sa kan ha skadat relationen mellan barcelona/madrid men han hade goda grunder till sina ord.



Perez måste även vetat att liknande saker skulle ske i och med att man anställde Mourinho som inte direkt är känd för att vara den "blyge" tränaren. Real Madrid förblir dock världens största klubb och kommer nog inte sjunka till käbbel med Rosell även om sådant försöks lockas fram.



Madrid har nu med Mourinho äntligen börjat få fotfäste i fotbollen igen och jag är säker på att vi nästa säsong inte kommer se barca som ett hinder längre. Vi kör över de och allt annat i vägen och låter de bråka med domare och skrika rasistiska ord, inget kommer att hjälpa de - eller? Ser fram emot supercopa augusti !!



Tack för bloggen mystiska dam !!!:D

Skriv en kommentar