Roberto Carlos: "Real Madrid bör göra allt som krävs för att signera Neymar"


Real Madrid legenden Roberto Carlos säger att Real Madrid bör göra allt som krävs för att signera den 19-årige stjärnan Neymar.
Roberto Carlos

Den förra Real Madrid försvararen Roberto Carlos har rådgivit sin förra klubb att signera den brasilianska anfallaren Neymar från Santos i sommarens transfermarknad.

Den 19-årige målgöraren har länge kopplats med en flytt till Santiago Bernabeu, och Carlos, som för närvarande spelar för Anzhi Makhachkala, är säker på att Neymar är redo att ta steget till Europa - innan han skojade om att sin landsman kunde följa honom till Ryssland.

"Real Madrid bör göra allt som krävs för att signera Neymar. Han är en bra spelare och jag känner på mig att han är redo att flytta till Europa. Han måste lämna Brasilien för att fullgöra sin enorma potential" sa Roberto Carlos till Marca.

"Om Madrid inte signerar Neymar, kan Anzhi göra det. Mitt ryska lag har mycket pengar att spendera."

Real Madrid har även kopplats med Atletico Madrids anfallare Sergio Agüero, och Carlos vägrade att säga vem utav Agüero och Neymar som skulle vara den bästa signeringen för Real Madrid.

"Jag är mycket förtjust i Neymar och Agüero är även en bra spelare. Det är omöjligt för mig att välja mellan de två. Jag tror inte att det kommer att leda till problem om Agüero lämnar Atletico för Real. Saker och ting kommer inte att vara lätta under en viss tid, men till slut kommer alltign att vara bra."

Kommentarer

Anonym

2011-06-24 - 15:31:23
Tror han att neymar ska välja de ryska laget istället för Madrid?

Anonym

2011-06-24 - 15:41:16
neymar kommer inte säljas förstår inte varför det kommer så mycket rykten om det han trivs i santos o kommer inte byta klubb denna sommaren så ryktena kan lägga av tycker jag

Skriv en kommentar