Barcelonas Bojan Krkic: "Karim Benzema har motiverat mig"


Den 20-årige Barcelona anfallaren Bojan Krkic, säger att han, liksom Karim Benzema, kan bevisa att han är en stor och fruktsam målgörare.
Bojan Krkic & Karim Benzema

Barcelona
s unga anfallare Bojan Krkic är hoppfull om att gå igenom en liknande transformation i den katalanska klubben, som den franska målgöraren Karim Benzema har fått uppleva i Real Madrid.

Man trodde att Benzema skulle lämna Santiago Bernabeu klubben i vinterns transfermarknad, men istället stannade han och visade sig vara en begåvad talang under de senaste veckorna.

"De senaste utvecklingarna av Karim Benzema i Real Madrid har motiverat mig. Man trodde att han skulle lämna Real Madrid i januari, men han har bevisat att han är en stor spelare och en fruktsam målgörare. Det har gett mig styrkan och förtroendet på att jag kan göra samma sak. Jag har alltid gjort många mål och jag vill fortsätta att göra det" sa Bojan till Sport.

"Mitt mål är att fokusera på att göra mitt bästa denna säsong. Min situation har ändrats till det bästa och något liknande (som Benzemas situation) kan hända. Jag vill verkligen stanna, och jag kommer att kämpa för att lyckas här. Jag spelar redan för världens bästa klubb."

Kommentarer

Anonym

2011-03-25 - 13:33:59
SKillnaden är att Bojan är en liten äcklig bögpojke..

Skriv en kommentar