Jose Mourinho: "Jag skulle vilja undvika att möta Inter eller Chelsea"


Real Madrids portugisiska tränare hoppas att han inte kommer att möta sina förra klubbar när Real Madrid spelar kvartsfinalen i Champions League.
Jose Mourinho

Jose Mourinh
o håller sig lugn efter att Real Madrids kvalifikation från åttondelsfinalen för första gången i sju år och han tycker att en klubb som är så stor som Los Blancos borde klara av att ta sig vidare.

Den portugisiska tränaren hoppas dock att han inte kommer att möta sina förra lag Inter och Chelsea i Champions Leagues åttondelsfinal.

"Vi är Real Madrid, det är normalt för oss att kvalificera till kvartsfinalen" sa "The Special One" till pressen efter matchen.

"Detta var en seger mot ett väldigt bra lag, jag tror att vi förtjänade detta efter en komplett presentation från vår sida, vi spelade för att vinna och vi förtjänade det."

"Jag har inga preferenser när det gäller våra nästa motståndare, men jag skulle vilja undvika att möta Inter eller Chelsea eftersom det är känslomässigt svårt att möta ditt eget folk."

"Men om det måste vara (någon av dem), måste det vara så. Vi är professionella, men jag skulle inte gilla det."

Skriv en kommentar