Sanchez vill att Ronaldo ska göra rekord: "Jag skulle aldrig vilja att Messi bryter mitt rekord"


Real Madrid legenden Hugo Sanchez säger att han hoppas att Cristiano Ronaldo bryter mexikanens rekord, och inte Lionel Messi.
Hugo Sanchez, Cristiano Ronaldo & Lionel Messi

Den förra Real Madrid anfallaren Hugo Sanchez hoppas att Cristiano Ronaldo vinner Pichichin (skytteligan) istället för Barcelonas stjärna Lionel Messi.

Den portugisiska anfallaren har gjort 36 mål denna säsong, men Marca hävdar att det är 37 trots att bollen rörde Pepe när Ronaldo tog frisparken mot Real Sociedad.

Men även om det är 36 eller 37, ser det ut som att målgöraren är på väg att göra rekord för Real Madrid och bryta Hugo Sanchez rekord på 38 mål i La Liga (på en säsong).

"Jag har alltid sagt det. Om någon ska bryta mitt rekord måste det vara en Madridista" sa Sanchez till den spanska sporttidningen Marca.

"Cristiano är en Madridista. Jag skulle aldrig vilja att Messi bryter det (hans rekord). Det beror inte på honom, utan på grund av att han spelar för Barcelona. Jag vet inte om Ronaldo kommer att bryta rekordet, men det är tydligt att han är i en bra form att göra det."

"De kommande motståndarna är Villarreal och Almeria, som har inget att spela för mot Madrid. Och eftersom Ronaldo lyckades göra sju mål på de två senaste matcherna, är jag säker på att han kan göra några till i matcherna som är kvar. Jag skulle säga att det är sannolikt."

Kommentarer

Anonym

2011-05-15 - 17:26:18
FAST JAG GILLAR mADRID ÄR DET EN JÄVLIGT FULL ATTITYD INOM FOTBOLLEN HAN ANVÄNDER clown..

Galacticos

2011-05-15 - 18:45:50
Vad säger du ?

TH

2011-05-15 - 19:27:57
Han gör det ikväll!

Ramos

2011-05-15 - 19:42:01
håller med han är en legend med respekt . han ska en fin attityd annars smutskastas kan :S

madriiista4life

2011-05-15 - 20:01:58
vad är det för fel om han säger att en madrista ska ta hans rekord, så det hålls inom real madrid rekordet.. lär er svenska och lär er tänka, det han säger är att han vill att rekordet ska hållas inom real madrid, och den enda han typ ser som kan spräcka hans rekord, är messi i barca.. därför säger han som han gör.. bara klass på sanchez..

Galacticos

2011-05-15 - 20:44:24
håller med ovanstående , skriv så att man förstår vad ni menar.

Anonym

2011-05-16 - 16:08:22
Haha, du längst upp. Vad fan säger du ? xD

Skriv en kommentar