Raul Albiol: "Jag tycker att vi är det mest underhållande laget just nu"


I en intervju med Real Madrids egna television, har Raul Albiol pratat om hur stolt han är över sitt lag samt att han känner sig hedrar över att dela omklädningsrum med Cristiano Ronaldo.
Raul Albiol

Real Madrid
s försvarare Raul Albiol pratade om sitt lag och sina lagkamrater med Real Madrid TV, och sa att Los Blancos är "det mest underhållande" laget samt att Cristiano Ronaldo är världens bästa spelare.

Den spanska spelaren är glad över att se Santiago Bernabeu klubben prestera bra, och han har förklarat att Santiago Bernabeu klubben har förbättrat sig sedan förra säsongen.

"Jag tycker att vi är det mest underhållande laget just nu" sa spanjoren till Real Madrid TV. "Det ser man när bara man ser stadion full under varje match och även hur fansen njuter matchen".

"Vi är mycket starkare som ett lag än förra säsongen och jag tror att vi kan fortsätta underhålla, men också nå våra mål, vilket är vad vi måste göra. Laget går på rätt spår och det går bra".

"Jag tror att, som ett lag, är vi mycket mer kompakta, vi är starkare både i försvaret och anfallet. Vi har förbättrat oss på många aspekter i vårt spel - till och med vår mentalitet".

"Förra året förlorade vi några poäng och nu vet vi att om vi vill vinna ligan har vi inte råd med sådant. Vi måste ha en vinnande anda och vår koncentration är bättre nu. Vi har vunnit många matcher och det gör en ännu starkare".

"Bortsett från det är vi nu i vårt andra år med tränaren och därför känner vi varandra bättre. Vi har tagit ett stort steg denna säsong för att vinna titlar".

Sedan svarade Albiol på frågan om vilken spelare han tycker är världens bästa, och sa: "För mig måste det vara Cristiano Ronaldo, utav tvekan".

"Att bara se honom träna varje dag och sedan spela.. Han är den mest kompletta spelaren i varje aspekt. Han har allt - sättet han nickar bollen, hans skott, hastighet, karaktär.. Han vill alltid vinna. Ibland blir han till och med arg på oss! Men så är det när man är en stor spelare och uppnått det han har uppnått, både kollektivt och individuellt".

"Så att dela ett omklädningsrum med honom kommer att vara ett av mina käraste minnen när jag blir äldre. Jag kan alltid säga att jag var nära en av världens största spelare genom tiderna och att jag delade samma omklädningsrum med honom".

Skriv en kommentar