Emmanuel Adebayor: "Jag önskar Mourinho all lycka i Madrid denna säsong"


Adebayor, som spelade för Real Madrid på lån förra säsongen, säger att Jose Mourinho övertygade honom om att flytta till Tottenham.
Emmanuel Adebayor

Tottenham
s nya spelare, Emmanuel Adebayor, har avslöjat att han lyssnade på Jose Mourinhos råd innan han signerade ett kontrakt med White Hart Lane klubben.

Den utlånade Manchester City anfallaren spelade under den portugisiska tränaren förra säsongen, och gjorde målen som slog ut Spurs från Champions League. Nu avslöjar den togolesiska anfallaren att det var den förra Inter tränaren som uppmuntrade honom att flytta till Harry Redknapps lag.

"Jag hade en diskussion med Mourinho om flytten" sa Adebayor till ESPN. "Han sa till mig 'du måste tänka på din karriär och om du har en chans att gå till Spurs, gå dit, gör mål och njut av dig själv på fotbollsplanen igen'".

"Han är en bra tränare och jag har alltid haft respekt för den mannen. Till och med när jag kom till Tottenham fick jag ett meddelande från honom när jag sov. Det är alltid trevligt att få meddelanden från Jose Mourinho. Han är en trevlig person och jag önskar honom all lycka i Madrid denna säsong."

Skriv en kommentar