Gonzalo Higuain: "Tränaren hade hopp i mig igen och jag lyckades svara"


24-årige Higuain var glad över att ha gjort 101 mål för Real Madrid, och visade sin tacksamhet för Jose Mourinho.
Gonzalo Higuain

Anfallaren Gonzalo Higuain var överlycklig över att ha blivit Real Madrids senaste spelare som har gjort hundra mål för marängerna.

Den argentinska stjärnan gjorde sitt 100:e och 101:a mål för Los Blancos i 5-1 vinsten mot Osasuna, och han ville visa sin tacksamhet för tränaren Jose Mourinho som startade med honom tillsammans med Cristiano Ronaldo och Karim Benzema.

"Tränaren hade hopp i mig igen och jag lyckades svara" sa Higuain till Real Madrids officiella hemsida. "Jag är glad med vinsten och över att ha gjort 101 mål för denna klubb. Det gör mig stolt och oerhört glad".

"Vi har en bra ledning i mästerskapet och vi måste fortsätta med det goda arbetet till slutet av säsongen. Det finns åtta matcher kvar att spela och vi lugna över möjligheten att vinna titeln vi alla vill ha".

"Vi är alla i en god form och vi försöker alltid att göra vårt bästa på planen. Vi är jätteglada med vår prestation".

Skriv en kommentar