Ronaldo: "Det gör ont att säga detta, man kan inte ignorera Barcelona som har ett fantastiskt lag"




Den brasilianska legenden Ronaldo säger att han må vara en Real Madrid supporter, men tycker ändå att Barcelona är ett bättre lag än Los Blancos.
Ronaldo

Ronaldo
har förklarat att medan det sårar honom som en Real Madrid supporter att medge detta, så tycker han att det nuvarande Barcelona laget är det bästa laget han har någonsin sätt.

Den förra Real Madrid samt Barcelona spelaren spenderade åren 1996 och 1997 i Blaugrana medan de fem senare åren bar han Los Blancos vita tröja.

Men under tiden som han fritt erkände att hans lojaliteter ligger hos marängerna, tycker brassen att det är svårt att värdera Jose Mourinhos män högre än Pep Guardiolas Barca.

"Jag är en Merengue och jag gillar verkligen Madrids spelstil, men man kan inte ignorera Barcelona som har ett fantastiskt lag" sa Ronaldo till FIFAs officiella hemsida.

"De kanske inte är det mest spektakulära laget, men de gör så att allt ser så enkelt ut. Varje spelare i varje område av laget vet vad de måste göra vid varje given tidpunkt".

"Det fantastiska jobbet som Guardiola har gjort lyser igenom; de är ett av de bästa lagen jag har sett i mina 35 år i denna planer. Det gör dock ont att säga detta eftersom jag är en Madridista".

För närvarande har den spanska huvudstadsklubben fyra poäng mer än Barca i den spanska La Liga tabellen, och Ronaldo hoppas att Real Madrid återgår till sina bästa dagar.

"Jag titta tillbaka på min tid i Real Madrid med mycket tillgivenhet. Jag tycker att det var den bästa perioden av min karriär".

"Jag gillade också när jag spelade för Inter, eftersom jag blev förälskad i laget och i Milano. Men vart jag än spelade fick jag många vänner och hade en god tid".

Kommentarer

Experten(1)

2012-04-17 - 16:00:43
Måste faktist hålla med legenden "LITE" visst måste man vinna EL CLASICO för att vara bäst!

Men man kan inte säga att den formen Real höll för en månad sen inte var bäst!!

Den var bäst tyvärr så har vi släppt men OK,kanske blir dags att lyfta sig ur diket eller??

Ikväll ska vi utmana Bayern borta lär bli tufft men inget är omöjligt när vi har Ronaldo.



LYSSNA MADRIDISTAS!!

Anledningen att vi föll match efter match mot Barca var för att Ronaldo alltid haft det tufft mot Barca inget självförtroende efter alla stolpskotten.

Han tappade humöret och orkade helt enkelt inte spela!!

Men nu kan man inte blunda för det självförtroendet han skrapat fram har gjort mål mot Barca!!

Ett mål till mot Barca och han har slagit 2 rekord!!

Slagit sitt personliga målrekord och har gjort minst 2 mål på alla lag i LA LIGA på 1 säsong.



Snacka om att Ronaldo kommer vara taggad,nu gäller det för Mourinho att skrapa fram rätt startelva.

LIGA GULDET SKA BLI VÅR.



HALAMADRID

A-E-T

2012-04-17 - 18:01:49
Anledningen att vi förlorade gång på gång var på grund av vårt tafatta försvarsspel och Mourinhos smått bristfälliga taktik. Att skylla på Ronaldo för det ena eller det andra känns en aning ignorant.

Lisa - Madridista

2012-04-17 - 18:42:19
Okej, man kan väl hålla med Ronaldo till 2%, typ. Men när Barca spelar med 12 man på plan så är det sjukt svårt att ens vinna en enda titel! :l Men, vi tar hem ligan och CL i år!! :D



Hala Madrid!

FCB

2012-04-17 - 18:44:37
Sanningen svider!;) Bra sakt Ronaldo!:-d

Özil

2012-04-17 - 19:51:54
Förstår mig inte på att Ronaldo kan säga något sånt när vi leder ligan plus att vi är i semi i cl, okej om det va tvärtom då förstår jag, Och Experten: Ronaldo är inte hela Real Madrid dom är mer än bara 1 spelare!!

Skriv en kommentar