Domaren: "Fabio Coentrão utvisades pga att han kallade mig för son of a whore"

 
Domaren Miguel Perez Lasa har påstått att Fabio Coentrão förolämpade honom, vilket var anledningen till att försvararen fick ett rött kort.

 
Domaren Miguel Angel Perez Lasa förklarade varför han bestämde sig för att ge Fabio Coentrão ett rött kort under Real Madrids 2-1 förlust mot Getafe igår.
 
Den portugisiska spelaren deltog inte i matchen, men han lämnade planen, eller rättare sagt bänken, i de sista minuterna på grund av att han förolämpade domaren.
 
"I den 88:e minuten, blev spelaren Fabio Alexandre Da Silva Coentrão utvisad på grund av följande orsaker: han kontaktade mig när matchen avbröts och förolämpade mig när jag stod bredvid honom genom att kalla mig 'son of a whore'," skrev Perez Lasa i sin officiella rapport, enligt Marca.
 
Coentrãos röda kort har ingen påverkan på onsdagens andra Supercopa match mot Barcelona, utan istället kommer han att missa den kommande matchen i La Liga.
 

Kommentarer

gökan

2012-08-27 - 17:40:18
här kan ni se insidenten.. http://www.youtube.com/watch?v=arSTEKehChA

P - Hala Madrid

2012-08-29 - 16:15:15
Hörde att han kommer missa FYRA ligamatcher.:-|

Skriv en kommentar