Modric: "Mourinho ber mig att spela så som jag gjorde i Tottenham, men på en högre nivå"

 
Den kroatiska playmaker känner att han har redan förbättrat sitt spel sedan han anlände till Santiago Bernabeu.
 
Real Madrids mittfältare Luka Modric har sagt att hans nya tränare, Jose Mourinho, ber honom om fler saker än vad hans förra tränare Harry Redknapp gjorde i Tottenham.
 
Den 27-årige stjärnan flyttade till den spanska huvudstadsklubben för en summa på 40 miljoner euro i somras, och Modric säger att han är nöjd med sitt val att spela för La Liga mästarna under den portugisiska taktikern.
 
"Mourinho ber mig att spela så som jag gjorde i Tottenham, men på en högre nivå" sa Modric i en presskonferens, rapporterar Goal.
 
"Min favoritposition är mittfältare, och att spela med Xabi och Khedira. Man kan inte jämföra det med Tottenham".
 
"Det här är den bästa klubben i världen. Santiago Bernabeu är den bästa stadion jag har någonsin spelat i. Jag njuter av varje minut på planen.
 
"Jag tror att allting går bra. Den spanska ligan är jättetuff, speciellt bortamatcher".

Skriv en kommentar