Perez: "Jag vill uttrycka min uppskattning, mitt förtroende och min kärlek för Mourinho"

 
Los Blancos presidenten har valt att stå bakom tränaren Mourinho, och insisterade på att portugisen borde bli behandlad med mer respekt av allmänheten med tanke på hans prestationer.
 
Real Madrids president Florentino Perez har visat sitt förtroende för Jose Mourinho, som har varit ett föremål för hård kritik från en del av klubben supportrar och delar av medierna.
 
Los Blancos sitter på tredje plats i La Liga med elva poäng bakom ledarna Barcelona, samtidigt som de har hamnat på andra plats i Champions Leagues gruppspel.
 
Rykten har kopplat Mourinho med de franska giganterna Paris Saint-Germain, vilket har resulterat till spekulationer om att portugisen kan lämna klubben. Perez har dock förnekat dessa rapporter och uttryckte sitt orubbliga stöd för 49-åringen.
 
"Jag vill uttrycka min uppskattning, mitt förtroende för hans arbete och min kärlek för honom som person" sa Perez i en presskonferens, skriver Goal.
 
"Vi har världens bästa tränare. Han har ett imponerande rekord och är mer ambitiös för att vinna troféer än någon annan".
 
"Mourinho har fått orättvis kritik, en del av dem syftar på hans värdighet som människa. Vi har byggt ett drömlag och vi spelar en spektakulär fotboll med möjligheten att få våra mål igenom".
 
"I Real Madrid finns det inga ouppnåeliga mål, och både spelarna och tränaren känner till detta".

Skriv en kommentar