Robin Van Persie förnekar att han är intresserad av att spela för Real Madrid


Rapporter i Spanien hävdade att Van Persie var intresserad av att spela för Real Madrid, men målgöraren har förnekat detta rykte.
Robin Van Persie

Arsenal
s anfallare Robin van Persie har förnekat att han har visat ett intresse för att spela för den spanska storklubben Real Madrid.

Marca
hävdade att under ett kort telefonsamtal med spelaren i torsdags, hade den nederländska stjärnan blivit försäkrad om att Los Blancos var intresserade av att signera honom.

"Jag är smickrad över att höra om intresset från en sådan viktig klubb som Real Madrid" påstod det att Van Persie sa till den spanska tidningen. "Självklart skulle jag vilja spela där, men jag tror inte att Arsenal skulle gå med på att förhandla".

Dock förnekade spelaren denna konversation på sitt Twitter konto, och skrev: "I motsats till rapporter i Spanien har jag ALDRIG pratat med tidningen Marca och jag gav aldrig en intervju. Njut av er dag".

Under de senaste veckorna har holländaren som har gjort 28 mål för Gunners denna säsong kopplats med både Real Madrid och Barcelona.

Kommentarer

realfans

2012-02-11 - 14:07:20
hoppas att han kommer till rma

Skriv en kommentar