Borussia Dortmunds lagkapten: "Sahin bör inte tänka på att lämna Real Madrid efter ett halvår"


Borussia Dortmunds två tyska spelare, Mario Götze och Sebastian Kehl, tycker att Nuri Sahin borde stanna i Real Madrid och visa vad han går för.
Nuri Sahin

Borussia Dortmund
duon Mario Götze och Sebastian Kehl har uppmuntrat sin förra lagkamrat, Nuri Sahin, att inte lämna Real Madrid.

Den 23-årige mittfältaren lämnade BVB för den spanska huvudstadsklubben sommaren 2011, och sedan dess har han spelat endast några få minuter. Dortmund rapporteras vara intresserade av att signera tillbaka sin förra stjärna, men två av deras viktigaste spelare tycker att Sahin bör stanna i Santiago Bernabeu klubben.

"Om jag får ge Nuri detta råd, så tycker jag att han inte bör tänka på att lämna Real Madrid efter ett halvår" sa kaptenen Kehl till Kicker. "Om Nuri används i alla tävlingar i den andra halvan av säsongen, kommer frågan om han kan visa sin talang att inte tillfrågas längre".

Även Götze står bakom Sahin, men han medgav att han inte skulle bli besviken om den turkiska playmakern återvände till Westfalenstadion.

"Jag är fortfarande övertygad om att han kan
utnyttja sina chanser i Real Madrid. Men om han inte gör det, är det väl logiskt för mig att bli glad. Med Nuri blir vi tyska mästare och han är min vän".

Skriv en kommentar