Jese Rodriguez agent: "Jese har en köput klausul på 40 miljoner euro"

 
Jese Rodriguezs agent har avslöjat att hans klient signerade en klausul på 40 miljoner euro med Real Madrid förra säsongen.

 
Mitt bland intresset från de europeiska klubbarna har det avslöjats att Real Madrid har en 40 miljoner euro klausul på sin talangfulla akademispelare, Jese Rodriguez.
 
Den 19-årige anfallaren gjorde det vinnande målet i Spaniens UEFA U19 EM final mot Grekland förra söndagen, och han vann även priset som turneringens toppmålgörare.
 
Med det ökade intresset från bland annat Arsenal, Manchester City och Benfica, har Jese's agent, Gines Carvajal, försökt att kyla ner intresset för Madrids skyddsling.
 
"Förra året signerade Jese ett kontrakt till 2014 och en köput klausul på 40 miljoner euro. Dessutom vill inte Madrid sälja honom. Han är orörlig" sa Carvajal till AS.
 

Kommentarer

Anonym

2012-07-22 - 12:05:41
VAD INNEBÄR DET? :O BLOGGÄGAREN? :) Alltså vad är en köp ut klausul? :)
Svar: Klausul är ungefär hur mycket spelaren är värd (för klubben). När en spelare signerar ett kontrakt läggs en klausul till, vilket är en summa som en klubb måste betala för att köpa en spelare (om inte klubben som äger spelaren är villiga att förhandla om priset, vilket så är oftast fallet).
Real Madriid CF Admin

Real Madrid 10

2012-07-22 - 12:06:55
Hej Bloggägaren. Jag har en fråga. Skulle inte Real Madrid möta Athletic Tetouan den 24 Juli? För att jag såg att du skrev de ska möta något annat lag från Spanien.
Tack för ditt svar!
Svar: Hmm.. det kommer jag inte ihåg faktiskt. Det enda jag vet är att de kommer att möta Oviedo på tisdag. Du kanske tänkte på La Liga matchen mot Valencia?
Real Madriid CF Admin

jag har en fråga

2012-07-22 - 12:47:07
kan du sätta upp chatboxen till matchen mot oviedo?
Svar: Vi får se .
Real Madriid CF Admin

Anonym

2012-07-22 - 13:44:21
40 miljoners klasulen innebär att det är de priset real kan tänka sig att sälja honom fö.

Anonym

2012-07-22 - 15:02:47
bloggarn du skrev att vi skulle få snabbt svar men du svarar aldrig på min fråga kan du skriva ett inlägg, din drömelva +bänken och reserver
Svar: Jo jag har tidigare svarat på din fråga, och jag upprepar det jag svarade: Vi får se hur det blir eftersom varje gång jag gör något liknande så blir det kaos, och helt plötsligt får man knappt uttrycka sin åsikter.
Real Madriid CF Admin

Anonym

2012-07-22 - 15:09:25
Taack för svaret om 40 miljonens klasulen :)

Madridista

2012-07-22 - 15:49:38
Bloggägaren det har kommit nyheter om modric och higuain att han förlängde till 2017 och modric tränade inte med tottenham för han vill ti Madrid. Du uppdaterar för segt så snälla uppdatera snabbare
Svar: Ta det lugnt, det kommer.
Real Madriid CF Admin

Madridista

2012-07-22 - 15:52:46
Till bloggägaren: Luka Modric är missnöjd med situationen i Tottenham och vägrade träna under fredagen. För det får kroaten böta runt 870 000 kronor.
– Jag tycker att Modric har fel, säger tränaren Villas-Boas.

Tottenhams stjärna Luka Modric får böta runt 870 000 kronor för att han vägrade träna med laget under fredagen, uppger The Telegraph. Anledningen uppges vara att den 26-årige kroaten vill lämna Tottenham för spel i Real Madrid som är mycket intresserat av mittfältarens tjänster.

Tottenham har satt en prislapp på 435 miljoner kronor för Modric, en summa som förargar spelaren som nu förväntas lämna in en skriftlig transferbegäran.

Real Madrid har än så länge erbjudit Tottenham runt 294 miljoner kronor vilket Londonklubben anser är för lite. De spanska mästarna ska också ha inkluderat Nuri Sahin och Ricardo Carvalho i affären – något Tottenham inte är intresserat av. Dock kan Sahin komma att bli ett intressant namn om managern André Villas-Boas inte lyckas värva Portos Joao Moutinho som uppges vara förstavalet på mittfältet.

Villa-Boas är själv starkt kritisk till Modrics sätt att hantera situationen.

– Jag tycker att Modric har fel. Detta kommer att slå mot honom. Han förvärrar situationen med sitt agerande och nu är ordföranden (Daniel Levy) väldigt arg, säger Villas-Boas enligt Sky Sport.

Den nytillträdde portugisiske tränaren passar dock också på att hylla spelfördelaren.

– Han är bra, väldigt bra. Jag försökte värva honom förra sommaren till Chelsea. Han kommer att bli en stor förslut. Han är en spelare som kan göra skillnaden, som ger stor tydlighet i spelet när laget behöver det, och kan spela på olika positioner.

Experten(1)

2012-07-22 - 17:54:09
Jese Rodriguez är sedd till att bli Reals näste "CR",Precis som Barca är ute efter en ny Messi.
Priset är närmare en miljard för Jese.
STOLT ÖVER REALMADRID!!
I LOVE U MADRID

abbecan

2012-07-22 - 22:46:47
hej bloggägaren? jag har en fråga? när delar är det ballon,d,or priset? asså vilken datum?
Svar: I början av nästa år
Real Madriid CF Admin

Abbecan

2012-07-22 - 23:11:58
de är någongång i januari, runt den 20:onde

Skriv en kommentar