Jose Mourinho: "Det finns inget som heter tunga förluster i vänskapsmatcher"

 
Jose Mourinho tycker inte att förlusten mot Benfica ska tas på allvar, eftersom trots allt så var det endast en vänskapsmatch.

 
Real Madrids portugisiska tränare Jose Mourinho har lugnat ner vikten av hans lags 5-2 förlust mot Benfica i Eusebio Cupen i fredags.
 
Efter matchen medgav Mourinho att han inte tog en seriös inställning till matchen och varnade Benfica att inte ryckas med resultatet.
 
"Det finns inget som heter tunga förluster i vänskapsmatcher" sa Mourinho till reportrar, skriver Goal. "Vi kände till risken vi tog. Benfica ville inte testa nya saker, utan de spelade seriöst".
 
"Jag hoppas att denna vinst kommer att förstärka deras moral, men på ett balanserat sätt. Eftersom om de ger alltför stor vikt till detta resultat kan det vara negativt för dem".
 
"Jag hoppas återvända hit under säsongen, men för att spela en officiell match och vinna den när det är viktigt att vinna".
 
Under tiden medgav Fabio Coentrão, som tidigare spelade för Benfica, att den portugisiska klubben förtjänade vinsten.
 
"Det var en bra match och en god spektakel. Vi förväntade oss inte detta resultat, men vi saknade många spelare och vi hade många andra från Castilla laget. Men Benfica förtjänade vinsten".
 
"Jag är ett Benfica fan och jag ville inte slösa bort möjligheten att spela i mitt stadium igen".

Kommentarer

Anonym

2012-07-28 - 20:02:07
Kan någon skriva hur real startade matchen och vilka byten som gjordes...

Anonym

2012-07-29 - 01:29:58
Det var ingen TUNG match men det förblir en STOR förlust.

Skriv en kommentar