Paulo Bento: "Jag tror att Ronaldo kommer att bli utsedd till världens bästa spelare i år"

 
Portuglas tränare Paulo Bento säger att Cristiano Ronaldo behöver inte vinna EM för att visa att han är världens bästa spelare.

 
Det portugisiska landslagets tränare Paulo Bento insisterade på att Real Madrids stjärna Cristiano Ronaldo förtjänar Ballon d'Or.
 
Det finns tvivel på att den 27-årige målgöraren inte vinner utmärkelsen på grund av att hans landslag slogs ut ur EM förra veckan.
 
"Jag anser att Ronaldos prestationer under EM 2012 var bra" sa Bento till RTP. "Det jag inte tycker är normalt är att vi tror att en spelare kan själv lösa alla problem".
 
"Han är den bästa i världen och jag tror att han kommer att bli utsedd till världens bästa spelare i år. Han behövde inte vinna EM för att ses som det".
 
"Men han är en människa och han var under intensiv press i elva månader".

Kommentarer

J...

2012-07-01 - 23:22:26
Det tror jag me han är bätre än Messi :thumbup::thumbup:

Skriv en kommentar