Pele: "Det är den perfekta tiden för Iker Casillas att vinna Ballon d'Or"

 
Pele tycker inte att varken Cristiano Ronaldo eller Lionel Messi vinner Ballon d'Or priset i år, utan istället hoppas han att Iker Casillas tar hem utmärkelsen.
 
Pele tycker att nu är det den perfekta tiden för Iker Casillas att vinna Ballon d'Or priset efter hans imponerande prestationer i EM 2012.
 
Den 31-årige kaptenen startade sin EM kampanj efter att ha nyligen vunnit La Liga titeln med Real Madrid, och under hela det europeiska mästerskapet släppte han in endast ett enda mål.
 
"Vanligtvis är det anfallsspelare som vinner Ballon d'Or, men för mig är det orättvist att göra en sådan bedömning med tanke på att jag inte har sett alla matcher" sa Pele till AS.
 
"Det finns dock fortfarande inga tvivel på Casillas prestationer i stora turneringar. Detta skulle vara en bra möjlighet - den perfekta tiden - att ge honom Ballon d'Or".
 
"Han har bidragit med lika mycket som anfallarna i deras vinster. Man kan ha den bästa nummer 10, men det kommer inte att funka om det inte finns en fantastisk målvakt bredvid honom".
 
"Jag har varit jätteviktig för Brasilien, jag kommer inte neka det eftersom jag var en anfallare. Men titta på Carrizo, Yashin och Banks. Folk pratar inte om målvakterna".

Kommentarer

;

2012-07-05 - 15:00:47
Jag håller med! Ge den till Iker!!

RMA

2012-07-05 - 16:10:09
Casillas är 31 år..*:blush:

Skriv en kommentar