Gonzalo Higuain: "Jag skulle älska att återvända till River Plate i framtiden"


Gonzalo Higuain sa i en intervju att han skulle älska att återvända till sin gamla klubb, River Plate, i framtiden.
Cristiano Ronaldo

Real Madrids anfallare Gonzalo Higuain har antytt på en möjlig återkomst till sin pojkklubb, River Plate, i framtiden.

Den 24-årige målgöraren gjorde 15 mål på 35 matcher för Buenos Aires klubben mellan åren 2005 och 2006 innan han begav sig till Madrid i januari år 2007.

I en intervju med ESPN medgav Higuain att han saknar livet i Argentina och avslöjade att han skulle älska att bära River Plates färger igen.

"Jag spelade inte länge för River, men det skulle vara givande att gå tillbaka dit" sa Higuain. "Jag älskar Argentina. I Spanien finns det tjejer, men jag föredrar de argentinska".

Anfallaren hävdade också att han är en lugn i omklädningsrummet och hyllade två utav världens bästa spelare, Cristiano Ronaldo och Lionel Messi.

"På grund av den stora mängden stjärnor i Real Madrid är allting mer komplicerat, men jag har inga problem, jag är mycket passiv".

"Jag känner mig hedrad över att spela med dessa två [Ronaldo och Messi]. Jag är jättestolt över att spela med dem för landslaget och för Madrid".

Skriv en kommentar