Gregory van der Wiel: "Jag har inte spelat bra nog så att jag kan spela för Real Madrid"


Gregory van der Wiel, som under den senaste tiden har kopplats med Real Madrid, tycker inte att han spelade bra nog under EM 2012 och därför tror han inte att han kommer att signeras av Los Merengues.
Gregory van der Wiel

Nederländernas högerback Gregory van der Wiel har beklagat att han misslyckades med att visa sitt värde för en flytt till Real Madrid under EM 2012.

Ajax stjärnan har starkt kopplats med en flytt till den spanska huvudstadsklubben innan turneringen började, men han anser att han inte har spelat tillräckligt bra för Holland, och därmed förstört sina chanser att spela för Los Blancos.

"Jag har inga klara nyheter om Real Madrid" sa Van der Wiel till Marca. "De kan vara ute efter en högerback, men jag har inte spelat bra nog så att jag kan spela för dem".

"Jag kan spela mycket bättre och det frustrerar mig. Vi får se vad som händer inom några veckor och vilka klubbar som är intresserade, men just nu kan jag inte tänka på Real Madrid".

Den 24-årige försvararen, som har spelat 35 gånger för sitt landslag, har även tidigare uttryckt sitt intresse för att spela för Champions League mästarna Chelsea.

Kommentarer

Anonym

2012-06-20 - 19:59:02
Du är välkommen ändååååå en av världens bästa högerback men underskattat, riktig synd:-O

Skriv en kommentar