Roberto Carlos: "Maicon har allt man behöver i Real Madrid"


Roberto Carlos tror att Maicon skulle vara en bra signering för Real Madrid eftersom enligt brassen har hans landsman allt som krävs för att vara en Madrid spelare.
Maicon

Tidigare rapporter påstår att Real Madrid är intresserade av Inters försvarare Douglas Maicon, och att Mourinho vill återförenas med honom trots spelarens ålder.

Och Los Blancos legenden Roberto Carlos har stöttat denna idé, eftersom han anser att Maicon, som även jagas av Chelsea, skulle vara ett bra tillägg i marängernas trupp.

"Jag vet att Jose Mourinho vill ha Maicon och jag vet att han har stor respekt och uppskattning för portugisen" sa Roberto Carlos, rapporterar Tribalfootball.

"Om han till slut går till Real Madrid är jag säker på att ingen kommer att ångra denna flytt. Maicon har allt man behöver i Madrid - erfarenhet, styrka och bra skott från distans. Han är en fantastisk ytterback".

Kommentarer

Anonym

2012-06-19 - 22:11:59
han har inget vi behöver

Rmadrid

2012-06-19 - 23:01:13
vi behöver en högerback.

jag tycker att arbeloa är för defensiv inte typ som dani alves, hade gärna sett Ramos på högerbacken men han gör ju bra jobb som mittback också, så jag skulle tänka mig o värva Abate från milan:)

Macke

2012-06-20 - 09:45:27
Ja, Abate!:thumbup:

Madrista

2012-06-20 - 09:49:52
Håller med överstående, vi borde köpa Abate. Jag tycker att Arbeloa är bra men Abate är BÄTTRE + att han är UNG!:thumbup:

aleksandar

2012-06-20 - 11:26:00
ALLA REAL MADRID SUPPORTRAR TITTAR HITÅT.

Drev tidigare en Real Madrid-blogg som jag sedan la ner men är sugen på att börja igen, vad tycker ni? Klicka er in på bloggen och rösta!

http://realmadriid.blogg.se/

Skriv en kommentar