Sami Khedira: "Jag hoppas att Real Madrid och BVB kvalificerar sig till nästa runda"

 
Khedira skulle hellre se sina tyska landsmän ta sig vidare till CLs åttondelsfinalen, än engelsmännen Manchester City eller holländarna Ajax.
 
Sami Khedira hoppas att Borussia Dortmund kvalificerar sig till Champions Leagues åttondelsfinal tillsammans med Real Madrid.
 
Bundesliga mästarna ligger för närvarande på första plats i Grupp D tabellen med sju poäng från tre matcher, och Khedira känner att BVB förtjänar att gå vidare till nästa runda.
 
"Real Madrid och ett annat lag kommer att gå vidare. Jag kommer dock inte att tippa på någon" sa Khedira till Bwin.
 
"Men uppenbarligen skulle det kännas bra för mig om Dortmund går vidare eftersom jag är tysk och tycker att de förtjänar det".
 
"De har varit tyska mästare i två år nu och de spelar jättebra i Champions League. Personligen skulle jag bli jätteglad för deras skull".
 
"Det jag dock hoppas på är att Real Madrid hamnar på första plats och resten spelar inte så stor roll för mig".

Skriv en kommentar