Luis Garcia: "För ligans bästa vill jag inte att Barca vinner"

 
Getafes tränare säger att han hoppas att Real Madrid besegrar Barcelona på söndag för att hålla titeljakten vid liv.
 
Getafes tränare Luis Garcia hoppas att Real Madrid slår Barcelona i El Clasico för att hålla jakten efter ligatiteln vid liv.
 
Los Blancos har åtta poäng mindre än Camp Nou klubben, och Garcia hoppas att Jose Mourinhos män tar alla tre poäng, men insisterade på att det inte har något med personliga lojaliteter att göra.
 
"För ligans bästa vill jag inte att Barca vinner, men inte eftersom jag har några sjukdomskänslor mot dem" sa 40-åringen till reportrar, skriver Goal.
 
"Förra året sade jag det motsatta, att jag ville att Barcelona vinner i deras sista ligamöte, men i år vill jag att Real Madrid får poängen eftersom om inte kommer klubben att ha 11 poäng mindre och det kommer att vara jättesvårt att övervinna".
 
"Att de två huvudsakliga utmanarna för titeln är 11 poäng ifrån varandra, endast sju dagar från starten, är inte bra. Förra året sade jag samma sak, men tvärtom, för att producera en jämnare liga".
 
"Barcelona är starka, det är sant, men Real Madrid förbättrar sig för varje dag som går och jag tror att det är jämnt".

Kommentarer

Anonym

2012-10-05 - 17:08:58
Bra sagt nu men det blir tvärtom jag svär att real kommer förlora ju vet ni varför jag vet det händer så med mig varje lag jag vill att de ska vinna så förlora de nästa möte så säger jag att andra ska vinna igen då blir det tvärtom . Nån som har denna problem som mig :P

Skriv en kommentar