Sergio Ramos: "Även om vi förlorar El Clasico kommer inte ligan att avgöras än"

 
Sergio Ramos tror inte att det kommande El Clasico mötet kommer att avgöra vem som vinner La Liga titeln denna säsong.
 
Sergio Ramos har insisterat på att La Liga inte kommer att avgöras, även om Real Madrid förlorar sin kommande ligamatch borta mot Barcelona.
 
De regerande mästarna ligger för närvarande på sjätte plats i ligatabellen och har åtta poäng mindre än rivalerna Barcelona, men Ramos tror att Los Blancos har vad som krävs för att vara med i titeljakten igen.
 
"Även om vi förlorar El Clasico kommer inte ligan att avgöras än" sa Sergio Ramos till AS. "Självklart skulle elva poäng vara mycket. Det har dock funnits större mellanrum som har minskat i det förflutna".
 
"Vi måste fokusera på Champions League nu. Efter det kommer det att finnas tid att tänka på matchen på Camp Nou".
 
Sedan kommenterade den förra Sevilla spelaren 5-1 vinsten mot Deportivo, och sa: "Jag tror att jag spelade på högerpositionen eftersom tränaren ville låta de andra högerbackarna vila. Jag föredrar dock mittbackspositionen. Jag känner mig jättebekväm i mitten av planen. Det kommer dock inte att vara ett problem för mig om tränaren vill att jag spelar som högerback oftare".

Skriv en kommentar