Alfredo di Stefano: "Jag brydde mig inte om vilka Real Madrid lottades mot"

Los Blancos legenden hävdar att han inte var intresserad av lottningen för Champions Leagues semifinaler, men medgav att han är nöjd med Dortmund.

Alfredo di Stefano har pratat om Real Madrids Champions League lottning mot Borussia Dortmund, och deklarerade att han var helt obekymrad över vilket lag hans klubb kommer att möta i semifinalen.

Den argentinska legenden, som numera är Los Merengues hedersordförande, gjorde totalt 418 mål på 510 matcher för klubben, och han vann Ballon d'Or titeln åren 1957 och 1959.

Efter att ha lämnat La Fe sjukhuset i Valencia efter en vanlig undersökning för en hjärtsjukdom, reagerade den 86-årige ikonen på Los Blancos motståndare i semifinalen.

"Jag visste inte vem vi skulle lottas mot, men jag är tillräckligt nöjd med Borussia" sade di Stefano till Marca.

"Men jag spelar inte" fortsatte han innan han lade till att detta betydde att han inte brydde sig vilka de spanska giganterna skulle få. "Vissa Real Madrid fans ville ha Barcelona, men inte alla".

Skriv en kommentar