Jordan Ibe försöker lära sig från Cristiano Ronaldo: "Han har hjälpt mig"

Den 17-årige engelsmannen vill göra fler mål för Liverpool denna säsong, och säger att han ser Cristiano Ronaldo som en förebild.

Liverpools tonåring, Jordan Ibe, säger att han har sett videoklipp på Real Madrids anfallare Cristiano Ronaldo för att försöka förbättra sina mål.

Den 17-årige yttern flyttade till Anfield från Wycombe december 2012, och sedan dess har han fått spela med A-laget och satt nyligen på bänken när laget mötte Southampton på bortaplan.

"I anfallet har Alex Inglethorpe hjälpt mig genom att visa mig klipp på Cristiano Ronaldo" sade Ibe till Liverpools officiella hemsida.

"Han (Ronaldo) har hjälpt mig med att ta mig till målet och straffområdet. Jag har inte gjort många mål denna säsong, jag har gjort många assist, men med det Alex visar mig hoppas jag att jag kan göra fler mål mot slutet av säsongen".

Skriv en kommentar