Jose Mourinho: "Didier Drogba kommer alltid att finnas i mitt liv"

Real Madrid tränaren medgav att han har en bra relation med Didier Drogba utanför planen, och manade sitt lag att göra mål ikväll.

Real Madrids tränare Jose Mourinho har medgett att han har en relation med Galatasarays anfallare Didier Drogba utanför fotbollen.

"Didier Drogba var en stor spelare för mig, en god vän och någon som kommer alltid att finnas i mitt liv. Vi skapade känslomässiga band som sträcker sig utanför fotbollen" sade Mourinho till reportrar i en presskonferens, skriver Goal.

"Sneijder och Drogba har varit viktiga spelare för mig i det förflutna, men imorgon (idag) kommer de att vara mina vänner, inte spelarna i mitt lag".

Sedan hyllade portugisen Galatasarays tränare, Fatih Terim, och sade: "Vi har våra mål för morgondagen (idag), men det har dem också. Jag vill vinna. Våra motståndare vill vinna".

"De har en bra tränare med erfarenhet av matcher på denna nivå, så han känner sig bekväm. Han känner sig inte rädd av att spela här. Han har spelare som har spelat för de bästa lagen i världen, spelare som är lugna när det gäller att spela kvartsfinaler i sådana tävlingar".

"Det är viktigt att vi gör mål för att vinna denna match, men vem som gör det är inte viktigt för mig. När man har bra spelare förväntar man sig alltid bra saker från dem".

"Om man tittar på United matchen gjorde inte Higuain mål, men han spelade en bra match. Det är det som är viktigt för mig, att spelarna gör bra ifrån sig".

Skriv en kommentar