Julian Draxler: "Det skulle vara en dröm att spela för Real Madrid"

Den tyska spelaren har uppmärksammats av ett antal europeiska storklubbar, men visade särskild preferens för Real Madrid.

Schalkes underbarn Julian Draxler säger att han känner sig smickrad över det faktum att Real Madrid håller koll på honom, och sade att det skulle vara en dröm att spela för Santiago Bernabeu klubben.

Den unga mittfältaren har visat en imponerande form denna säsong med sina 11 mål på 35 matcher totalt denna kampanj.

Draxler har tidigare kopplats med klubbar som Inter och Juventus, men det verkar som att han har en preferens för Los Blancos.

"Jag har ett kontrakt med Schalke till 2016, men jag är stolt över att Real Madrid håller koll på mig. Madrid är en av världens bästa klubbar och det skulle vara en dröm att spela för dem" sade Draxler till Marca.

"Jag har alltid sagt att jag skulle vilja spela i Spanien någon dag. Jag försöker att se Madrid och Barcelona i spel varje vecka. Jag missar aldrig El Clasico".

"Jag pratar ofta med Mesut (Özil) om hans liv i Madrid. Han sade till mig att han är jätteglad i Real".

Skriv en kommentar