Mourinho: "Jag vill återvända till Inter någon dag, men inte nästa säsong"

Den portugisiska tränaren klargjorde att han skulle bli glad över att träna Inter igen i framtiden, och framhävde Diego Lopez imponerande form.

Real Madrids tränare Jose Mourinho har uteslutit en flytt tillbaka till Inter nästa säsong, men han medgav att han skulle vilja återvända till Serie A giganterna någon gång i framtiden.

Den 50-årige taktikern ledde Nerazzurri till en historisk trippel år 2010, och trots att han insisterade på att rykten som kopplar honom med en flytt tillbaka nästa år är grundlösa, har han en önskan att träna klubben igen.

"Det är säkert att jag inte kommer att återvända till Inter nästa säsong, men jag skulle vilja gå tillbaka dit någon dag" sade Mourinho till Marca.

"Detta säger jag från mitt hjärta, precis som jag gjorde när jag sade att jag vill återvända till England någon dag. Men det som är säkert är att Inter inte kommer att vara min nästa klubb".

Portugisen sade även att Diego Lopez kommer sannolikt att behålla sin plats i Los Blancos startelva i den kommande matchen mot Levante.

"Diego Lopez har spelat bra i 13 matcher på 70 dagar, Iker har inte spelat någon. Det finns inga tvivel på vem som är i bäst form".

Skriv en kommentar