Ronaldo angående Mourinhos kritik: "Det finns vissa saker i livet som inte är värda att kommentera"

Den portugisiska spelaren har valt att ignorera Jose Mourinhos senaste kommentarer, och vägrade att dela med sig av sin åsikt om Gareth Bale.

Cristiano Ronaldo har svarat på Jose Mourinhos kritik efter Chelsea tränarens förringade kommentarer om Real Madrid stjärnan.

Den portugisiska tränaren började med att kritisera anfallarens attityd och betonade att hans landsman inte kan hantera kritik innan han senare hävdade att 27-åringen inte är den "riktiga" Ronaldo.

"Det finns vissa saker i livet som inte är värda att kommentera" sade Ronaldo i en presskonferens, rapporterar Goal.

"Jag kommer inte att säga något mer om det för uppenbara anledningar. Jag har alltid respekterat alla mina tränare och lärt mig mycket från dem".

"Jag har vant mig vid att folk säger dåliga saker om mig. Precis som vi säger i Portugal: 'Jag spottar inte på tallriken jag äter från'. Det är det enda jag har att säga om det hela".

Ronaldo fick även en fråga om Gareth Bales möjliga flytt från Tottenham till Santiago Bernabeu, men han föredrog att inte kommentera detta ämne.

"Jag har min åsikt om Bale, men jag kommer inte gå ut med det. Dessa typ av frågor är inte mitt ansvar. Jag pratar inte om nya signeringar".

Anfallaren diskuterade sedan sin kontraktsförnyelse med Madrid och antydde på att det kan finnas nya utvecklingar inom kort.

"Jag har inte signerat ett nytt kontrakt än" sade Ronaldo. "Situationen har ännu inte lösts. Det är inte rätt tid att diskutera detta. Jag kanske har några konkreta nyheter senare".

"Jag kan inte bekräfta att jag kommer att pensionera mig i Madrid. Jag vet inte hur min framtid ser ut. Just nu är jag en Madrid spelare och jag är lycklig här".

Kommentarer

Anonym

2013-08-08 - 03:09:38
mourinho är den äckligaste människan som nämnts i fotboll

Skriv en kommentar